Welkom op onze online marketing kennisbank!
Inspiratie opdoen om jouw online marketing strategie te versterken en succesvol uit te voeren? Dat ben je op de juiste plek! In onze ‘digitale bibliotheek’ delen we onze kennis graag, want samen komen we verder. We hebben onze kennis opgedeeld in de diensten die we aanbieden. Maak hier onder een selectie om direct jouw vraag te beantwoorden en meer te leren over een online marketing gerelateerd onderwerp! Kun je iets niet vinden? Neem contact met ons op via het contactformulier en we denken graag met je mee.
ONLINE MARKETING NIEUWE TIJDEN
Na een aantal maanden van stilstand, hebben de meeste organisaties een middenweg gevonden tussen thuiswerken en kantoordagen, tussen videobellen en persoonlijke afspraken en tussen projecten een halt toeroepen en nieuwe projecten succesvol opstarten.
Het lijkt erop dat een deel van deze aanpassingen niet tijdelijk, maar structureel is. En dat betekent dat ons commerciële proces, van een eerste zichtbaarheid tot het zetten van de handtekening, ook structureel verandert.
Het lijkt erop dat een deel van deze aanpassingen niet tijdelijk, maar structureel is. En dat betekent dat ons commerciële proces, van een eerste zichtbaarheid tot het zetten van de handtekening, ook structureel verandert.
DIGITAL TRENDS
De wereld van online verandert heel snel, het is daarom belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de trends die er spelen. Om deze reden hebben we de meest interessante trends met betrekking op de B2B-sector voor jou op een rij gezet.
9 TOEPASBARE TRENDS
Het jaar is al even op weg en omdat alle documenten, interviews en verwachtingen over de CRM -en marketingtrends beschreven zijn, is het goed om naar de praktijk te kijken. Om te helpen deze ‘trendy’ ideeën om te zetten in praktische stappen die de bedrijfsvoering dit jaar ondersteunen, hebben we gekeken welke trends ook op korte termijn toe te passen zijn in de praktijk.
SOCIAL ADVERTISING: DE MOGELIJKHEDEN
Social media blijft aldoor in ontwikkeling, waardoor het van belang is om goed op de hoogte te zijn van de mogelijkheden. Die mogelijkheden lees je in ons whitepaper ‘Social media advertising: de mogelijkheden’.
LINKEDIN ADVERTISING VS. GOOGLE ADWORDS
De wereld van online verandert heel snel, het is daarom belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de trends die er spelen. Om deze reden hebben we de meest interessante trends met betrekking op de B2B-sector voor jou op een rij gezet.
IN 6 STAPPEN EEN SUCCESVOLLE LINKEDIN ADVERTENTIE
Online marketing is inmiddels een marketing aanpak waar steeds meer organisaties mee bezig zijn. Maar hoe bereik en interesseer je de doelgroep in een B2B omgeving? Met LinkedIn Advertising kunnen ook diegenen bereikt worden waar nu nog geen directe relatie mee bestaat. In dit whitepaper gaan we in op de mogelijkheden die LinkedIn Advertising te bieden heeft voor B2B-organisaties.
CONTENT MARKETING
De content marketing betekenis in de marketing mix wordt steeds groter. Dat komt omdat continu wordt gezocht naar kennis en informatie. Daarnaast wordt er steeds meer waarde gehecht aan de (online) mening van anderen. Het delen van branded content van anderen, geeft ook een bepaalde mening weer. En dan komt meteen de vraag op: “wat is relevante content”?
CONTENT MARKETING TRENDS
Het aantal organisaties dat succesvolle resultaten boekt met content marketing, is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Hierdoor neemt ook de hoeveelheid content die gepubliceerd wordt toe, waarbij de kwaliteit van de content sterk verschilt. Het is dan ook interessant om de nieuwe ontwikkelingen te volgen op het gebied van content marketing, zodat u tips krijgt hoe nieuwe ontwikkelingen ingezet worden om op te vallen tussen de overload aan content.
DIT ZIJN 9 REDENEN OM ZAKELIJKE WEBSITEBEZOEKERS TE HERKENNEN!
Het aanbod van content blijft groeien en voor een organisatie wordt het steeds moeilijker om onderscheidend te blijven. Inzicht in wie uw websitebezoeker is en wat hun gedrag op uw site is, kan helpen bij het aanbieden van gerichte, relevante content. In dit whitepaper lichten we de 9 voordelen toe die de inzichten in websitebezoekers en hun gedrag met zich mee brengt.
ADVOCATUUR: KEN UW WEBSITEBEZOEKER
Uw website bezoeker kan een potentiële cliënt zijn. U wilt zijn keuze voor een advocaten kantoor dan waarschijnlijk graag beïnvloeden. Zodat u als advocaat de voorkeur krijgt om de cliënt te vertegenwoordigen. Om dit te realiseren kunt u gebruik maken van een IP marketing tool. Een goed voorbeeld hiervan is het product SalesFeed. Dit is een online tool dat inzicht geeft in uw websitebezoekers en hun gedrag op uw website. Zodat u hun gedrag én hun keuze kunt beïnvloeden.
LINKEDIN MASTERY: 23 TIPS OM JE ZICHTBAARHEID EN NETWERK TE VERGROTEN
LinkedIn: hét platform om jouw zichtbaarheid en naamsbekendheid te laten groeien. Maar hoe doe je dat? Op basis van onze ervaring en een samenwerking met Famelab hebben we 23 waardevolle tips uit ervaring voor je samengesteld in een whitepaper!
MARKETING AUTOMATION: DE LINKING PIN TUSSEN ONLINE EN CRM
Als er geen juiste koppeling bestaat tussen de marketingsystemen en de CRM-applicatie, gaat er veel informatie verloren. Marketing Automation is de koppeling die zorgt voor een betere samenwerking tussen marketing en sales, wat resulteert in tevreden klanten met goed contact!
LINKEDIN 2.0 GEBRUIKEN IN UW MARKETING CAMPAGNES
Met kwalitatief hoogstaande content kan het gewenste resultaat soms uitblijven. Een veelvoorkomende reden is dat de gewenste doelgroep niet wordt bereikt. Met de nieuwe features van LinkedIn krijgt u de mogelijkheid om deze doelgroep wél te bereiken. In dit whitepaper gaan we in op de nieuwe ontwikkelingen van LinkedIn zodat u deze kunt toepassen in uw marketingcampagne.
PILLAR PAGES
Er is haast geen organisatie meer die geen content produceert en op de website deelt. Dat hangt samen met het feit dat meer dan de helft van de marketeers bloggen ziet als het belangrijkste onderdeel van de contentstrategie. Ongeveer 75% van alle websites zijn ofwel blogwebsites of hebben een blogsectie op de website.
WEBSITE OPTIMALISATIE
Een goede website is geen onderscheidende factor meer en website optimalisatie is niet meer voldoende om als marketingtool in te zetten. De website is slechts een onderdeel van een breed scala aan online marketingactiviteiten die succes opleveren. Het is echter wel terecht om een beperkt deel van het deel van het marketingbudget aan de website te besteden!
LINKBUILDING: DO’S EN DON’TS VANUIT DE PRAKTIJK
Linkbuilding is een belangrijke factor voor de vindbaarheid van een website. Het hebben van een voldoende relevante externe links, is een belangrijke succesfactor voor een website om goed gevonden te worden. In dit whitepaper beschrijven we 7 inzichten uit onze eigen praktijk voor externe linkbuilding en bieden een aanpak om op een gestructureerde manier het effect van externe linkbuilding voor je eigen website in te zetten.
10 TIPS OVER SEO
De zoektocht van consumenten naar een antwoord, product of dienst start vaak in zoekmachines zoals Google. Daar zoeken ze naar het antwoord op vragen, en oriënteren ze zich op een oplossing voor een probleem, of een vervulling van hun behoefte. Als ondernemer wil je daarom zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komen te staan. Op die manier komen er meer mensen op je website, en kan je uiteindelijk meer klanten verwelkomen.
MARKETING AS A SOLUTION
Marketing as a Solution is een op maat gemaakte en volledige marketingoplossing voor organisaties. Maar wat is Marketing as a Solution nou precies? Waarom zou je gebruik moeten maken van Marketing as a Solution? En wanneer ben je als organisatie wel of niet geschikt voor Marketing as a Solution? Dat en meer is te lezen in dit whitepaper.
FUELD ALS JOUW HUBSPOT PARTNER
In dit paper gaan we nader in op de toegevoegde waarde die onze klanten in de samenwerking met Fueld ervaren en wat je zelf van Fueld kunt verwachten van een samenwerking. Op basis van deze informatie kun je zeker een besluit nemen over hoe je jullie eigen HubSpot implementatie verder vorm willen geven.