Marketing automation trend
We gaan in onze blogs vaker in op marketing trends. Bijvoorbeeld privacytwetgeving, content marketing en mobiel. In deze blog gaan we in op de marketing automation trend.
Vanaf de pandemie, toen veelal alle marketingactiviteiten ineens online plaatsvonden, blijft de trend rondom marketing automation zich doorzetten. Geavanceerde toepassingen zorgen voor de interactie met de doelgroep en de ondersteuning van de customer journey.
Investering in marketing automation
Voor het aankomende jaar blijkt een van de belangrijkste investeringen op het gebied van marketing automation te zijn. De focus op deze investering gaat hand in hand met een onderzoek van Strongview dat aangeeft dat ongeveer 60% van de respondenten van plan is om de investering in e-mail marketingstrategieën verder te vergroten. Een deel van deze investering zal wellicht samenhangen met de ophanden zijnde GDPR-invoering, maar is zeker ook gebaseerd op het behaalde rendement: uit elke dollar investering wordt 40 dollar resultaat behaald.
Workflow tip
Het is wellicht nog niet binnen elke organisatie mogelijk om een marketing automation tool te gebruiken. Maar ook met de inzet van e-mailmarketingtools zoals Mailchimp is het mogelijk om al stappen in de opvolging te realiseren, ondanks dat dit wellicht nog een aantal additionele handmatige acties kost. Als je begint met één doelgroep en één marketingactiviteit, dan doe je ervaring op. Vervolgens kun je de volgende stappen inschatten. Beter op een beperkte manier beginnen dan helemaal niet!
Dat marketing automation een blijvende trend is, is onderhand duidelijk. In ons whitepaper ‘9 toepasbare trends’ staan nog meer trends op het gebied van marketing beschreven. Benieuwd? Download dan het gratis whitepaper hieronder.