Advocaten: identificeer uw websitebezoekers
Door gebruik te maken van een IP marketing tool krijgt u niet alleen inzicht in de behoefte van uw bestaande cliënten, maar ook uw potentiële cliënten. Salesfeed is zo’n IP marketing tool die inzicht geeft in wie uw websitebezoeker daadwerkelijk is. In deze blog beginnen we met het voordeel van herkenning en van inzicht in gedrag.
Het voordeel van herkenning
Salesfeed is in staat ongeveer 50-75% van de bezoekende organisaties op uw website te identificeren. Stelt u zich eens voor dat u weet wie van uw bestaande potentiële cliënten interesse heeft in uw diensten. Of dat u weet dat een bestaande cliënt uw website weer bezoekt, maar dan voor een ander expertisegebied als de eerdere vraag. Met deze informatie kunt u zich in een persoonlijk gesprek gericht pro leren!
Het voordeel van inzicht in het gedrag
Inzicht in het gedrag van uw websitebezoekers kunt u vertalen naar de onderliggende behoeften en interesses. En natuurlijk wordt dan ook duidelijk of er een diepgaandere interesse is, kijkend naar het aantal bezoeken dat iemand gedurende een bepaalde periode doet. Dat gebeurt over het algemeen niet toevallig! Hoe vaak bezoeken zij uw site en waar kijken ze het meest naar? Het gedrag op uw site kan een koopsignaal zijn en daarbij dus een aanleiding zijn om weer eens een contactmoment aan te gaan. Bijvoorbeeld als een bestaande cliënt voor de vierde keer uw website bezoekt op een pagina met arbeidsrecht, speelt er vast iets op dat vlak. U kunt dan contact zoeken met relevante informatie en de vertrouwensband versterken door uw kennis te delen, bv met een artikel waarin de 7 belangrijkste wijzigingen in het arbeidsrecht staan verwoord.
Wilt u meer weten over het behalen en verhogen van rendement uit online activiteiten? Download dan ons whitepaper ‘Waarom u als advocaat wilt weten wie uw website bezoekt’ hieronder: