Videomarketing: zo doe je dat!

Videomarketing: zo doe je dat!

Tegenwoordig maken organisaties veel gebruik van videomarketing. Videomarketing is namelijk populairder dan ooit bij websitebezoekers en zorgt voor meer engagement en conversies. Maar hoe zorg je ervoor dat de video aanslaat bij jouw doelgroep? In deze blog vertellen we je meer.

Advertentiekanalen

Voordat je begint met videomarketing is het van belang dat je bepaalt op welk kanaal je wilt adverteren. Er zijn veel mogelijkheden van kanalen voor videomarketing: Youtube, Instagram, Facebook en LinkedIn.

Youtube is de grootste zoekmachine als het gaat om video’s. Het bereik is op dit kanaal daarom ook erg groot. Dat betekent dat er een grote kans is dat jouw video’s hierop gezien worden! Maar vergeet niet te onderzoeken op welk kanaal jouw doelgroep zich bevindt, zodat je het beste resultaat uit video marketing haalt. Let daarbij ook op hoe je videocontent effectief inzet.

Videomarketing strategie

Wanneer je besluit om een video te gaan maken, moet je goed nadenken over het doel van de video en middels welke strategie je dit doel wilt behalen. Het is hierbij vooral belangrijk dat de duur van de video niet te lang is. Hoe korter, hoe beter.

Geloof je dit niet? Kijk maar het succes van Snapchat!, Instagram reels en TikTok. Korte video’s zijn tegenwoordig een trend. Als een video te lang duurt, is de kans groter dat de kijkers het wegklikken, vooral als het ook nog eens een advertentie is. Het voordeel van een korte video is dat de advertentiekosten lager zijn. Bij een korte video is het belangrijk dat je creatief nadenkt over de invulling en dat je jouw boodschap goed overbrengt.

Persoonlijke content

Bij het maken van videocontent is het belangrijk dat je jouw video persoonlijk maakt. Op deze manier creëer je meer betrokkenheid bij jouw doelgroep. Mensen willen graag persoonlijk worden aangesproken. Je kunt bijvoorbeeld in je video laten zien hoe jouw organisatie van binnen eruit ziet. Door meer van jouw organisatie te laten zien, laat je zien hoe je als organisatie bent. Wanneer je een video persoonlijk maakt, is de kans groter dat de video langer bij de kijker blijft hangen.

Daarnaast kun je in je video interactief zijn met jouw doelgroep. Vaak is dit ook een manier om ervoor te zorgen dat je meer betrokkenheid creëert bij jouw doelgroep. Stel een vraag in de video en laat de doelgroep reageren in de comments.

Video soorten

Er bestaan verschillende soorten video’s die jij in jouw videomarketing kan inzetten. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Bedrijfsvideo
  • Voorstelvideo
  • Storyteliing
  • Introductievideo
  • Testimonialvideo

Videomarketing met Fueld

Videomarketing is een onderdeel van inbound marketing, waarbij je waardevolle content aan jouw doelgroep biedt. Wil je ook effectief jouw videomarketing inzetten en daarbij bijdragen aan een consistente marketingboodschap?

Fueld helpt jou meer uit de video’s te halen! Van scripschrijven tot editing, wij regelen het voor je!

Wil jij gebruik maken van videomarketing, maar kom je er zelf niet uit? Neem dan contact met ons op en wij gaan je helpen!