Advocatuur: websitebezoeker identificeren
Met Salesfeed kunt u uw een websitebezoeker identificeren door middel van het IP-adres. Met behulp van deze tool krijgt u een idee of de websitebezoeker ook uw daadwerkelijke doelgroep is. Daarnaast bespreken we het voordeel van salesfeed om uw websitebezoekers te categoriseren.
Het voordeel van kennis van het gedrag van uw doelgroep
SalesFeed laat u uw een websitebezoeker identificeren. Door de identificatie via het IP-adres wordt het duidelijk of het merendeel van de websitebezoekers ook uw daadwerkelijke doelgroep is (Kamer van Koophandel code). SalesFeed geeft deze inzichten weer in de vorm van een lijst met namen van de organisaties. In deze lijst wordt ook het aantal sessies, het aantal bezochte pagina’s en de tijdsduur van een bezoek vermeldt. Daarnaast staat een datum van tevens het eerste en het laatste bezoek van dit IP-adres aan uw website. Door deze uitgebreide informatie wordt er duidelijk in beeld gebracht uit welke segmenten uw websitebezoek afkomstig is. Hier kunt u ook, indien gewenst, ook weer uw content op aanpassen.
Het voordeel van het categoriseren van uw websitebezoekers
Soms is het handig om uw website bezoekers in groepen te kunnen indelen. Bijvoorbeeld wanneer u gespecialiseerd bent in onderwerpen die in bepaalde doelgroepen sterk aan de orde zijn. Neem het voorbeeld van afvloeiing van medewerkers vanwege fusies in de zorg. Dan is het handig om inzicht te krijgen hoeveel van dit type (potentiële) cliënten uw website bezoekt en wat zij daar interessant vinden. Zeker wanneer u net een marketing actie op deze doelgroep hebt losgelaten. Dit type informatie wordt door een tool zoals SalesFeed duidelijk weergegeven in de vorm van een diagram met daarin de percentages. Hierdoor ontstaat er een duidelijk overzicht van de bezoekende organisaties per branchecode.
U kunt uw websitebezoekers ook zelf automatisch aan een groep toebedelen door het gebruik van zogenaamde tags. Deze tags kunt u gebruiken als een bezoeker voldoet aan de door u gestelde criteria. Dit kunnen verschillen de zaken zijn zoals bv, ‘meer dan vijf keer de contactpagina bezocht’ (blijkbaar is iemand echt wel geïnteresseerd), of ‘drie keer in één week de pagina over familierecht bezocht’ (blijkbaar speelt er iets op dat vlak). Door deze typering krijgt u inzicht in weke organisaties u op een bepaalde manier kunt opvolgen. Bv de groep die drie keer op de pagina van het familierecht is geweest, krijgt een artikel waarin u belangrijke aandachtspunten van familierecht deelt. U hoeft dus niet langer te zoeken naar interessante en potentiële cliënten, u filtert simpelweg op bepaalde tags, handig voor de opvolging.
Wilt u meer weten over uw websitebezoeker om meer rendement te halen uit uw online activiteiten? Download dan ons whitepaper ‘Waarom u als advocaat wilt weten wie uw website bezoekt’ hieronder: