Advocaten: verhoog uw webconversies
Inzicht krijgen in uw websitebezoeker brengt verschillende voordelen met zich mee. Op basis van deze informatie hoeft u minder, of zelfs geen koude acquisitie meer te doen. Daarnaast zullen de webconversies toenemen omdat u beter kan inspelen op de vraag van de (potentiële) cliënt. En tot slot staan we stil bij het voordeel van inspelen op de contentbehoefte van de (potentiële) cliënt.
Het voordeel van warme acquisitie
Doordat u al informatie heeft gekregen op basis van het bezoekgedrag van uw (potentiële) cliënt, hoeft u nooit meer ‘koud’ te bellen. Iets waar veel advocaten een hekel aan hebben. En wat dan dus ook niet gebeurt. Er is immers nuttige informatie verkregen over de interesses van de (potentiële) cliënt. Met de juiste invalshoek voelt de cliënt zich beter aangesproken dan ooit, hij is namelijk precies benaderd op een manier waarbij er in zijn behoeftes voorzien is. Een dergelijke aanpak zal eerder resulteren in een (vervolg) afspraak dan wanneer u ‘koud’ belt. Daarbij resulteert ‘warm’ bellen veelal in een snellere, persoonlijke relatie met uw cliënten.
Het voordeel van hogere webconversies
Naast het leveren van toegevoegde waarde doordat u beter kunt inspelen op de vraag van de (potentiële) cliënten, verhogen de webconversies ook. Een webconversie is een actie waarvan u graag wilt dat de bezoeker deze doet op uw website. Een webconversie kan bijvoorbeeld een telefoontje naar uw kantoor zijn, een online afspraak, een download van een kennisdocument, het kijken naar een filmpje, etc. Door het pad te analyseren dat de websitebezoeker doorloopt, kunnen er bijvoorbeeld pagina’s of knoppen aan de website worden toegevoegd om de bezoeker extra te stimuleren tot de gewenste actie.
Het voordeel van inspelen op de content behoefte
Wanneer bekend is waar de behoeftes van uw (potentiële) cliënten liggen en welke route zij door uw website nemen, kan de content op de website hierop worden aangepast. Er is immers bekend wie de websitebezoeker is en waar zij binnen de website op klikken en navigeren. Content is niet alleen de tekst op uw site, maar kunnen ook filmpjes, te downloaden documenten, infographics etc. zijn. Wanneer u ervoor zorgt dat de content op uw website optimaal aansluit op de kennisbehoefte van de websitebezoeker, zal deze uw expertise op het vlak waar zijn vraag ligt, hoger inschatten en zal het vertrouwen in uw kantoor zal toenemen. En op het moment dat u in de ogen van de (potentiële) cliënt degene bent met de beste expertise, bent u al weer een stapje dichter bij een nieuwe opdracht.
Wilt u meer weten over uw websitebezoeker om meer rendement te halen uit uw online activiteiten? Download dan ons whitepaper ‘Waarom u als advocaat wilt weten wie uw website bezoekt’ hieronder: