Waarom social media advertising?
Het gebruik van social media groeit steeds meer. Om deze reden is social media advertising een ideale manier van advertising om in te zetten voor jouw organisatie. Wanneer je aanwezig bent op de verschillende social media kanalen, heb je ook de mogelijkheid om op de online platformen te adverteren. Lees in deze blog waarom social media advertising voor jouw organisatie van belang kan zijn.
Doelgroep
Door middel van social media kun je jouw doelgroep altijd goed bereiken. Dat komt doordat social media steeds meer gebruikers krijgt. Het maakt niet uit in welke branche je organisatie zit, jouw doelgroep is aanwezig op social media. Voordat je voor een bepaald online platform kiest, moet je onderzoeken op welk kanaal jouw doelgroep zich bevindt. Weet je zeker dat jouw doelgroep op dat social mediakanaal aanwezig is, maak daar dan optimaal gebruik van en ga adverteren!
Voordat je voor een bepaald online platform kiest, moet je onderzoeken op welk kanaal jouw doelgroep zich bevindt.
Door social media advertising kun je ook zien wat jouw doelgroep over jouw organisatie zegt. Daarnaast kun je op deze manier te weten komen wat jouw doelgroep van jouw organisatie verwacht.
Lees meer:
Welke social media kanalen zijn geschikt voor u?
Adverteren op social media
Met offline adverteren heb je geen inzicht in hoeveel mensen je advertentie daadwerkelijk hebben gezien of gelezen. Wanneer je op social media adverteert kan dat wel. Je kunt gemakkelijk in de online platformen zien wat de resultaten van jouw advertentie zijn. Hieronder zie je nog meer voordelen van het adverteren op social media.
De voordelen van adverteren op social media:
- het bereik is groot
- jouw doelgroep is online aanwezig
- doelgroep goed te targeten
- online adverteren is makkelijk meetbaar
- advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden
Lees meer:
Adverteren op Twitter: 3 soorten advertenties
Goedkoopste manier
Adverteren op social media kost in sommige gevallen veel tijd. Dat komt omdat je jouw advertentie zo relevant mogelijk maakt voor je doelgroep, zodat ze zich aangesproken voelen. In de meeste gevallen krijg je de geïnvesteerde tijd ervoor terug. Social media advertising is één van de goedkoopste manieren van paid advertising
Doel van online adverteren
Online advertenties maken deel uit van jouw online marketing strategie. Afhankelijk van de doelen die je met deze strategie wilt behalen, kun je verschillende redenen hebben om te adverteren op social media. Hieronder zijn een aantal voorbeelden benoemt waarom een organisatie kiest voor social media advertising:
- naamsbekendheid vergroten
- herkenning van jouw organisatie
- aantal klanten verhogen
- leads genereren of verkopen
- vertrouwen bij de doelgroep opbouwen
- potentiële klanten beïnvloeden
Lees meer:
Facebook advertenties: Promoten of adverteren?
Als je gebruik wil maken van social media advertising is het van belang dat je blijft monitoren wat jouw doelgroep op de social media kanalen over jouw bedrijf zegt. Wanneer je positief omgaat met negatieve reacties, laat je de betrouwbaarheid van jouw organisatie zien.
Wil jij social media advertising inzetten, maar kom je er zelf niet uit? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij kunnen je helpen!