Trend 2018: Influencer marketing
De laatste trend die we toelichten in onze blogreeks over verwachte trends in 2018 is influencer marketing en de integratie in het marketing arsenaal.
Influencer marketing is een fenomeen dat de afgelopen 2-3 jaar voet aan de grond heeft gekregen in Nederland. Daar waar dit eerst per campagne werd ingezet, is de trend nu om de influencer marketing toe te passen in het kader van de customer journey. (bron: Starngage). Hiermee wordt integratie binnen de reeds gebruikte kanalen en principes, denk hierbij bijvoorbeeld aan content en marketing automation, van belang.
Influencer marketing is een fenomeen dat de afgelopen 2-3 jaar voet aan de grond heeft gekregen in Nederland.
Influencer marketing heeft als doel om een experience en een emotionele connectie te realiseren tussen het merk en de hypertarget doelgroepen. Om dat te realiseren is relevante content noodzakelijk. Daarnaast is ook een goed proces dat deze content beschikbaar stelt via de passende kanalen voor de juiste doelgroep belangrijk. Daarnaast moet er rekening gehouden worden met op welke stappen de doelgroep zich bevindt binnen de customer journey.
Lees ook:
→ Het belang van de customer journey
Dit betekent dat ook de influencer marketing niet meer los, als een one off, kan worden gezien. Deze vorm van marketing moet in het geheel van de hierboven beschreven trends worden gezien.
Influencer marketing is een interessante opkomende trend in 2018. Benieuwd naar de andere trends van 2018? Download dan ons whitepaper ‘9 toepasbare trends 2018’ hieronder: