Online marketing strategie voor ICT bedrijven
Jouw online (marketing) strategie is het fundament voor alle online marketing activiteiten. Welke doelstellingen heb je en welke doelgroepen wil je bedienen? Op welke buying persona’s richt je je en welke behoefte hebben ze gedurende het koopproces? Welke value proposition zet je in gedurende het koopproces? Deze vragen zijn bepalend voor de online campagnes, kanalen, content en advertising. Om jouw online kennis te delen op een begrijpelijke manier en om één waarde (wat wordt bedoeld met één waarde denk je?) toe te voegen, zodat potentiële klanten ook daadwerkelijk klant worden én blijven. Met aandacht voor de features en benefits (kun je zeggen: aspecten en voordelen?) van jouw ICT-oplossingen.
Online marketing strategie in de
anderhalvemetereconomie
Nieuwe tijden vragen om nieuwe oplossingen. Nu we in de anderhalvemetereconomie (niet: in de anderhalvemetersamenleving?) werken, moeten ook ICT-bedrijven schakelen om het marketing- en verkoopproces met nieuwe kanalen en middelen in te richten. Ook moet opnieuw gekeken worden naar de capaciteit, beschikbaarheid van kennis, kosten en eventuele risico’s (kun je dit zo zeggen?).
Samen met jouw organisatie bepalen we een stapsgewijze online marketing strategie. Deze strategie verbindt bestaande met nieuwe ideeën, creëert nieuwe mogelijkheden en is flexibel en resultaatgericht.
Het Marketing as a Solution (MaaS)-concept is bij uitstek geschikt om de stap naar de anderhalvemetereconomie te maken, zodat je voorop blijft lopen in de economisch uitdagende tijden die eraan komen.