Het belang van SEO
Investeren in SEO (zoekmachine optimalisatie) geeft jouw website een hoge ranking in Google. het is een onderdeel van je online vindbaarheid verbeteren. Door blijvend hoog in de zoekresultaten te staan met veelgebruikte zoekwoorden binnen de ICT niche waarin jouw bedrijf werkzaam is, leid je meer bezoekers naar jouw pagina’s. Gericht inzetten op zoekmachine optimalisatie betekent dus relevante bezoekers. Dit leidt vervolgens tot een hoger conversiepercentage. Jij wilt toch ook geen #1 positie verliezen?
Waarom SEO uitbesteden?
De SEO technieken zijn door de jaren complexer geworden. Zoekmachines vernieuwen periodiek het algoritme en er zijn meer dan 200 factoren waarop Google jouw positie bepaalt. Door SEO uit te besteden voldoe je aan deze updates, zonder er zelf tijd aan te hoeven besteden. Daarnaast profiteer je van het volgende:
- Experts binnen het vakgebied
Een allround marketeer weet van alle marketingdiensten een beetje. Dit is een breed aanbod. Maar alleen al bij SEO komen verschillende onderdelen kijken. Denk aan website optimalisatie, contentcreatie en linkbuilding. Fueld heeft een team van SEO professionals die elk verdiept zijn in een eigen specialisme.
Als partner houden wij je ook op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Je hebt toegang tot alle specialisaties die jij nodig hebt om de concurrent voor te zijn en continuïteit te waarborgen. En goedkoper dan één dure specialist.
- Quick wins
Na de eerste analyse op SEO gebied zijn er kleine quick wins te verdienen. Maar dan moet je wel weten waar je naar kijkt en hoe je deze verbeteringen uitvoert. Voor een expert is dit geen probleem. Deze kleine taken hebben een groot effect voor jouw SEO score. Zo word je gelijk beter gevonden in de zoekresultaten.
- Continuïteit
Zoekwoordenonderzoek vergt tijd en energie. Op periodieke basis zul je aan jouw SEO strategie moeten werken om blijvend hoog in Google te scoren. Door SEO uit te besteden, leg je deze tijd in handen van ons team dat dagelijks aan jouw vindbaarheid in zoekmachines werkt. Kun jij de focus leggen op alle nieuwe leads en klanten!
- Tools
Resultaten behaal je door ze meetbaar op te stellen. Dit betekent dat SEO werkt op basis van data en analyses om alle activiteiten zichtbaar te maken. De inzet van tools is hét uitgangspunt van een sterke SEO strategie. Bijvoorbeeld zoekwoordenonderzoek met de hulp van Ahrefs en Google Analytics om SEO inzichten te verkrijgen.
Deze platformen geven de specialist efficiëntie en dus minder werkuren. Wij hebben deze tools al voor je in huis. Je profiteert van alle mogelijkheden, zonder er zelf in te hoeven investeren.
Onze SEO aanpak voor jou
SEO bestaat uit off page en on page technieken die we beide inzetten voor de vindbaarheid van jouw website. Daaruit volgen vier onderdelen:
Website optimalisatie
Een quick scan van hoe je website ervoor staat
- Performance
- Snelheid
- Vindbaarheid
- Conversie gericht
Zoekwoorden onderzoek
Je website hoog in de zoekmachines, meer bezoekers en relevant websiteverkeer
Content creatie
Regelmatig nieuwe en relevante blogs, visuals en video’s voor elk type prospect
Linkbuilding
Linkbuilding geeft je website meer autoriteit, wat je een betere vindbaarheid in zoekmachines oplevert
SEO stappenplan van Fueld
Wanneer je kiest voor het uitbesteden van je SEO, wil je met een partner samenwerken die je een duidelijke structuur biedt en meetbare resultaten geeft. Dit doen wij voor jou aan de hand van de volgende 5 stappen:
1. Technische SEO
Achter de techniek op de website zijn de meeste quick wins te behalen. Dit begint bij een duidelijke website structuur. De bezoeker navigeert snel naar de juiste informatie en Google begrijpt hoe jouw website opgebouwd is. Dit resulteert in een hogere positie.
Die structuur bereiken we door interne links toe te voegen. Onderling relateren we blogs en pagina’s aan elkaar waar relevant, zodat zoekmachines de samenhang beter beoordelen. Daarnaast maken we de website gebruiksvriendelijker door bijvoorbeeld de laadsnelheid te verbeteren.
2. Zoekwoorden strategie
Zoekmachine optimalisatie begint bij het opstellen van een strategie afgestemd op jouw bedrijf. Wij beginnen met een zoekwoorden onderzoek om jouw website vindbaar te maken op relevante zoekqueries (de zoekopdracht van de gebruiker) binnen jouw niche. Daarbij kijken we naar relevantie, zoekvolume en keyword difficulty. Ook gluren we even bij de buren. Welke onderdelen van de concurrent kun je van leren? Ons plan en de werkwijze overleggen we samen en noteren we in een gezamenlijk document.
3. SEO contentcreatie
Aan de hand van de gevonden zoekwoorden, maken we per kwartaal een contentkalender. Op deze manier blijft jouw website continue hoog in de zoekmachine scoren. Dit valt onder on page optimalisatie. Hierbij kijken we naar:
- Bestaande content en waar we deze SEO technisch kunnen verbeteren
- Nieuwe content (pillar pages, landingspagina’s, blogs, video’s) op basis van relevante zoekwoorden
- Titels, headings, meta descriptions, alt tags, interne linkstructuur en URLs
- Visuals
We optimaliseren bestaande content op SEO gebied en schrijven nieuwe blogs en pagina’s op basis van relevante zoekwoorden. De vorm (blog of video) en hoek (de beste…, top 10…) van deze content sluit altijd aan bij het actuele zoekwoorden onderzoek en de search queries.
4. Autoriteit
Hoe hoger de autoriteit van jouw website, hoe hoger je in Google zult ranken. Autoriteit valt onder off page SEO en bouwen wij voor jou door middel van linkbuilding. Zo geven wij jou kwalitatieve backlinks die voor zoekmachines de waarde van jouw website verhogen.
Met name linkbuilding is een duurzaam SEO proces. Het vraagt om een natuurlijk linkprofiel. Anders pakt Google je hard aan. Er zijn verschillende strategieën die wij daarvoor inzetten, die veel geduld vragen, maar wel rendement opleveren. Een voorbeeld daarvan is gastblogs schrijven.
5. Monitoren
De inzet van data en tools geeft ons de kans om dashboards te delen die we in maandelijkse meetings bespreken. Zo heb je altijd zicht op wat werkt en wat we gericht gaan verbeteren. Jouw team leert daardoor SEO inzichten en blijft altijd aan het hoofd van ons team.
Geïnteresseerd in een samenwerking?
Onze referenties
– Maarten de Lange, Managing Director Bodet Nederland B.V.
Simon de Jonge, Directeur Symagic
SEO uitbesteden bij Fueld
Om het beste uit jouw SEO strategie te halen, stem je zoekmachine optimalisatie af op de gehele marketing activiteiten. Daarvoor geeft Fueld jou het MaaS-concept: een combinatie van 6 online marketingdiensten die elkaar versterken. Neem je deze bij één team af, dan ben je ervan verzekerd dat over elke dienst gecommuniceerd wordt en de andere diensten voedt.
Benieuwd naar Fueld als partner?
Fueld dient als brandstof voor jouw SEO doeleinden. Je kunt bij ons een deel of het geheel aan marketing uitbesteden. Dus heb je zelf niet de tijd of ben je opzoek naar de juiste kennis om duurzaam en doeltreffend met SEO te scoren? Dan is SEO uitbesteden iets voor jou en gaan we voor je aan de slag.
Door periodieke bespreken ben je altijd op de hoogte en hou je zelf overzicht over werkzaamheden en resultaten.
Heb je de SEO website grader inmiddels ingevuld en wil je de resultaten bespreken? Of wil je meer weten over hoe onze diensten jouw bedrijf laten groeien? Vraag Marielle vrijblijvend naar onze SEO adviezen!