SEO advies

SEO advies

Elk bedrijf heeft belang bij een goede website. De meeste bedrijven willen zo hoog mogelijk in Google komen om zoveel mogelijk bezoekers te kunnen verwelkomen op hun website. Dat leidt ten slotte weer tot meer klanten en dus meer omzet. Maar hoe krijg je het voor elkaar om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te verschijnen? Je hebt de term SEO vast weleens voorbij horen komen. In dit blog leggen we uit wat dat is en wat je hebt aan SEO advies.

 

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Het omvat de activiteiten die ervoor zorgen dat een website zo hoog mogelijk tevoorschijn komt in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. De voornaamste onderdelen van SEO zijn het creëren van relevante content voor de doelgroep, het verbeteren van de website en het bouwen aan website-autoriteit.

 

SEO uitbesteden

Wat SEO betreft heb je twee opties: je kan het zelf aanpakken of uitbesteden. Als je het zelf wil aanpakken, heb je daar de kennis en mankracht voor nodig. Die kennis kan je opdoen door je in het onderwerp te verdiepen of door een cursus te doen. Je kan er ook voor kiezen om je SEO uit te besteden. Dan heb je er verder geen omkijken naar, maar kost het je wel geld.

Wil je weten welke van de twee opties meer bij jou en je bedrijf past? Of ben je geïnteresseerd in welke SEO-activiteiten voor jou relevant zijn? Dan kan je ook een SEO advies aanvragen. Zo kom je meer te weten over waar je je in kan verdiepen of wat je kan uitbesteden.

 

SEO hulp: 3 tips

Een SEO advies kan verschil maken, omdat je SEO-activiteiten vaak niet simpel kan kopiëren van andere bedrijven. Welke activiteiten voor jou relevant zijn hangt onder andere af van bepaalde bedrijfskenmerken:

 

1. Bedrijfsomvang en financiële middelen

Heb je een klein bedrijf met beperkte financiële middelen? Dan moet je in eerste instantie misschien vooral inspelen op de naamsbekendheid van je bedrijf om hoger te komen in de zoekresultaten. Dat kan bijvoorbeeld door middel van het creëren van waardevolle content en door linkbuilding. Financieel kan het voor kleinere bedrijven misschien aantrekkelijker zijn om zelf de SEO aan te pakken. Je moet dan wel de tijd hebben om hierin te investeren.

 

2. Mankracht en kennis

De mankracht en kennis die je in huis hebt, kan een grote rol spelen in de keuze om SEO uit te besteden of om het zelf te doen. Als je genoeg werknemers hebt om te investeren in SEO-kennis, dan is de keuze om het zelf te doen waarschijnlijk sneller gemaakt. Ook kan het zo zijn dat je werknemers al over SEO-kennis beschikken. Dan speelt die kennis waarschijnlijk ook een rol in de keuze voor de activiteiten waarop je de nadruk legt. Een SEO advies kan je laten zien welke kennis je binnen je bedrijf eventueel kunt gebruiken, en wat je misschien moet uitbesteden of leren.

 

3. Naamsbekendheid

Een bedrijf met meer naamsbekendheid zal de nadruk moeten leggen op andere activiteiten dan een bedrijf met een kleine naamsbekendheid. De kans is groot dat een bedrijf met een grote naamsbekendheid al veel relevante content op de website heeft staan. De websitestructuur heeft dan misschien meer aandacht nodig dan linkbuilding of content. Voor een bedrijf dat niet zo bekend is kan de focus op content of linkbuilding juist een verschil uitmaken.

Een SEO advies kan dus helpen om te kijken aan welke SEO-activiteiten je je tijd, aandacht en geld het beste kan besteden.

 

SEO ondersteuning op maat

SEO experts of marketingbedrijven zoals Fueld bieden vaak SEO advies op maat. Wij hebben professionele kennis in huis wat betreft SEO en kijken bij een advies zorgvuldig naar jouw bedrijf en wat je nodig hebt. We analyseren je website en maken een overzicht van aandachtspunten. Op basis daarvan kan je zelf je strategie gaan bepalen (linkje naar blog over SEO strategie). Je kan er ook voor kiezen om je SEO uit te besteden aan ons. Dat scheelt jou veel tijd om het allemaal uit te zoeken en te ontdekken.

Wil je weten hoe het staat met de SEO status van jouw website? Krijg binnen één minuut al je SEO score te zien! Zo kun je gericht bij ons terecht met je vragen, of zelf gelijk aan de slag met verbeteren.