SEA uitbesteden

Zoekmachine advertenties vergroten het bereik van jouw campagne. Daar moet je wel de juiste zoektermen voor inzetten om relevante bezoekers te trekken. Lukt het niet om jouw SEA rendabel te krijgen? Dan is SEA uitbesteden iets voor jouw organisatie.

Fueld logo wit

Waarom je SEA wilt inzetten

Search Engine Advertising (SEA) maakt onderdeel uit van jouw online marketing strategie. De advertenties trekken meer bezoekers naar jouw website. Het voordeel van SEA, is dat je direct resultaten boekt; al vanaf het moment dat de campagne live staat. Maar daarvoor moet je wel de juiste investering maken.

Je betaalt een bedrag per klik, afhankelijk van het zoekwoord dat je inzet. Hiermee trek je de meest relevante bezoekers. Daarom is het belangrijk dat je de resultaten blijft meten. Zo verhoog jij eenvoudig jouw winst.  

SEA uitbesteden voorbeeld SEA

Waarom SEA uitbesteden

Om de juiste resultaten te boeken, moet je eerst in kaart brengen wie jouw doelgroep is en welke termen ze opzoeken. Op deze manier heb je een overzicht van de zoektermen die je voor de advertentie in kunt zetten. Maar de zoektermen hangen ook af van de biedstrategieën die we op deze pagina onder ‘de kosten’ bespreken. Je bent namelijk niet het enige bedrijf dat boven in Google zichtbaarheid wil genieten. Daarnaast hangt de campagne af van jouw producten, diensten en doelen. Daarbij horen verschillende manieren om SEA in te zetten. Bijvoorbeeld tekstadvertenties of displayadvertenties. 

Een advertentie plaatsen is niet genoeg om boven in de zoekmachine te komen staan. Jouw positie hangt namelijk af van de kwaliteitsscore. Deze score is afhankelijk van de verwachte doorklikratio, de relevantie en de ervaring op de landingspagina.  

SEA is dus en marktspel dat aan de voorkant al veel onderzoek vereist. Dit kost de benodigde tools, tijd en kennis. Wanneer je niet de juiste middelen in huis hebt, kun je ervoor kiezen om je SEA uit te besteden.  

SEA uitbesteden: de voordelen

De SEA professional zet jouw doelen om naar rendabele advertenties waar converterende pagina’s achter liggen. We zorgen voor een lage investering die zo veel mogelijk conversie opbrengt. Denk aan een gedownloade whitepaper of een verkoop van jouw product. Het uitbesteden van jouw SEA campagnes aan een specialist levert jou de volgende voordelen op: 

  • Hoge positie
    Wanneer je jouw SEA campagnes uitbesteedt, verhoog je de zichtbaarheid van jouw bedrijf. De advertenties worden beter gevonden, de positie stijgt, de kosten gaan omlaag en jij bent de concurrenten een stap voor. Dit komt omdat de SEA specialist alle kneepjes van het vak kent en ze dus optimaal voor jouw doelen in kan zetten. 
  • Snelle resultaten
    Of je er nu voor kiest om de campagne uit te besteden, of een SEA specialist in te schakelen als partner, je boekt altijd snelle resultaten. Een SEA specialist is full time beschikbaar. De campagne wordt na overleg ingericht op basis van jouw wensen en loopt direct op de meest converterende zoektermen, waardoor je vanaf het live moment al resultaat boekt. 
  • Kosteneffectief
    Wij verdiepen ons in jouw doelgroep, converterende zoektermen en de nieuwste ontwikkelingen omtrent  SEA, biedtechnieken en de branche. De juiste termen trekken namelijk relevante bezoekers. Dit levert meer conversies op. Daardoor blijven jouw campagnes lonend. 
  • Tools
    Om SEA in te zetten, heb je de juiste tools nodig. Hierin onderzoek je converterende zoektermen, beschik je over inzichten rond biedingen, zet je de campagnes op en analyseer je de uitkomsten van de campagne. Een SEA specialist richt bijvoorbeeld Google Ads voor je in, zodat je gelijk een goede start maakt. Ook beschikken we over de juiste tools om zoektermen te analyseren. 
  • Monitoring
    Een campagne opzetten en laten lopen zonder omkijk is een misvatting. SEA is namelijk een betaalde dienst. Je moet dus goed in de gaten houden hoe de campagne loopt en of deze bijgestuurd moet worden. Een SEA bureau neemt deze tijdpost voor je weg. Wanneer je SEA uitbesteedt bij Fueld, houden we jou op de hoogte van de behaalde resultaten. Ook kun je zelf 24/7 inzien wat de ROI van jouw investering is. 

Onze referenties

Bodet fueld referentie

Fueld heeft ons geholpen om onze online zichtbaarheid te vergroten, om meer websitebezoekers aan te trekken en om onze conversie te verhogen.”

– Maarten de Lange, Managing Director Bodet Nederland B.V.

Untitled-1Symagic

Ons websiteverkeer groeide met maar liefst 150%, nadat we de SEA campagnes uitbesteden aan Fueld. Ons conversiepercentage verdubbelde. Door middel van een duidelijk doordachte SEA strategie, afgestemd op onder andere SEO, marketing automation en social media.”

Simon de Jonge, Directeur Symagic

In vijf stappen naar een succesvolle SEA campagne met Fueld

Bij Fueld vinden wij het belangrijk dat je zelf meegenomen wordt in de keuzes die we maken. Je kunt ons team daarom zien als sparringpartner of verlengstuk van jouw marketingafdeling. In vijf praktische stappen zetten we samen jouw SEA campagne op en monitoren we blijvend de resultaten. 

Stap 1: Instap analyse 

Heb je (nog) geen advertenties lopen? Dan kijken we samen naar welke doelstelling je voor de campagne voor ogen hebt. De uitkomsten bepalen welke soort advertenties we voor je gaan opzetten. Daarbij brengen we ook samen de juiste doelgroep in kaart. 

Heb je zelf al een lopende SEA campagne? Dan analyseren we de huidige resultaten en informeren over verbeterpunten. Deze kun je vervolgens zelf doorvoeren, of uitbesteden aan onze SEA specialist.  

Stap 2: Zoektermenonderzoek  

Aan de hand van de overkoepelende doelstellingen en doelgroep voor jouw SEA inzet, gaan we onderzoeken welke brede lijst aan zoektermen interessant zijn voor jouw bedrijf en niche. Daarvoor kijken we ook naar de concurrentie. Op welke termen scoren zij en kun jij een verbeterslag maken? We kijken zowel naar longtail, shorttail als uitsluitingszoekwoorden.

Dit onderzoek bespreken we met jouw bedrijf. Daarna geef jij ons akkoord om de benodigde optimalisaties in gang te zetten.  

Stap 3: Meer dan adverteren alleen 

SEA richt zicht op advertenties in zoekmachines. Maar zodra de bezoeker op de advertentie klikt, komt deze uit op jouw website. Welke informatie wil je dat de bezoeker krijgt? En welke vervolgstap hoort daarbij?  

Soms wil je die pagina’s conversiegericht optimaliseren, of er moeten nieuwe landingspagina’s aangemaakt worden voor de campagne. Daar hebben wij SEO specialisten voor in dienst. Doordat je de beide diensten afneemt binnen één team, ben je gegarandeerd van goed op elkaar aangesloten campagne onderdelen. Deze leveren jou daardoor de beste conversie op. 

Stap 4: Campagne inrichten 

Als alle onderdelen van de campagne besproken zijn, gaan we deze uitvoeren en inrichten. We zetten de campagne live op akkoord van jouw team en draaien de advertenties voor een periode, bijvoorbeeld een maand of een kwartaal om te kijken hoe de resultaten lopen. 

Stap 5: Rapportages 

We houden je op de hoogte van de voortgang van jouw SEA campagnes. Zo houd je inzichtelijk welke investering je maakt en wat de advertentiekosten jou opleveren aan conversies. 

In periodieke meetings analyseren we gezamenlijk de lopende advertenties. We optimaliseren de zoektermen waar nodig. Ook wanneer je minder hoeft te investeren in SEA voor de meeste conversie, laten we je dat weten. 

SEA uitbesteden: de kosten

De kosten van SEA campagnes zijn niet eenduidig vast te stellen. Deze hangen af van verschillende factoren: 

  • Niche 
  • Concurrentie 
  • Budget 
  • Biedstrategie 
  • Zoekterm 
  • Aantal kliks 
SEA google ads dashboard

Met name de biedstrategieën zijn een nauwkeurig proces. Er zijn tot wel zeven verschillende manieren om tot de juiste bieding te komen en deze hangen ook af van de zoekterm die je in wilt zetten. De strategieën die we het meest inzetten zijn: 

  • Costs-per-click (CPC) – Je kiest per zoekterm je eigen CPC 
  • Klikken maximaliseren – Google heeft als doel om zoveel mogelijk conversies voor jou binnen te halen 
  • Doel CPA – Je stelt zelf het maximum bedrag in dat de campagne mag kosten, waarbij Google automatisch de beste bieding instelt 

Onze werkzaamheden hangen daarnaast af van jouw budget en de campagne omvang. Wanneer je ervoor kiest om jouw SEA uit te besteden bij Fueld, bespreken we een maximumbedrag voor de advertentiekosten en houden we jou in periodieke meetings op de hoogte van de resultaten. Je kunt hierbij kiezen voor twee opties: 

1- Kies je ervoor om alleen SEA uit te besteden? In de voorstelronde bespreken we de benodigde werkzaamheden die we voor jou uit gaan voeren. Je bent er daarbij van verzekerd, dat de prijs die je betaalt, ook echt gebaseerd is op alleen de stappen die nodig zijn om de ROI op jouw advertenties te verhogen.

2- Ben je geïnteresseerd in de combinatie van SEA, SEO en meer marketingonderdelen? Fueld werkt middels het MaaS-concept: 6 op elkaar afgestemde marketingdiensten binnen één team van marketeers. We kunnen daardoor jouw SEA campagne bijvoorbeeld afstemmen op SEO, contentcreatie, websiteoptimalisatie en marketing automation. Dit leidt tot een alom targeting van de doelgroep en kwalitatieve leads. 

Hiervoor hanteren wij één vast bedrag per maand waarin de kosten voor SEA al in opgenomen zijn. Daarbij stemmen we al jouw marketingdiensten op elkaar af voor de prijs van 1 FTE.

Geen verlies van SEA campagnes met Fueld

Heb je onvoldoende kennis en tijd om jouw SEA campagnes te monitoren en optimaliseren? Besteed dan jouw SEA uit bij Fueld. Wij zijn hét online marketingteam dat de ROI van jouw advertenties een succes maakt, ook als de kosten omlaag kunnen voor het beste resultaat.  

Wij vinden onderling vertrouwen belangrijk tijdens de samenwerking. Daarom bespreken we periodiek wat de resultaten van de campagnes zijn en waar we kansen zien voor verbetering. Daarbij speelt jouw bedrijf een grote rol. 

Wil je meer informatie over onze aanpak van SEA als onderdeel van marketing uitbesteden? Of wil je jouw SEA mogelijkheden vrijblijvend doornemen om te kijken waar verbeteringen liggen? Neem gerust contact met ons op!

Meer weten over het uitbesteden van SEA? Plan hier onder een vrijblijvende kennismaking met Marielle!