Neolac
Digitale marketingcommunicatie
Over Neolac
De uitdaging
De vraag van Neolac was om alle digitale marketingcommunicatie te realiseren en hiermee de ambitieuze verkoopdoelstellingen te helpen bereiken. Neolac wilde dan ook graag dat alle digitale marketingactiviteiten door ons uitgevoerd kon worden. Naast het aansturen van de externe partij die de website en de webshop heeft gerealiseerd, hebben we de social kanalen, de digitale content, de externe linkbuilding activiteiten en het digitaal ondersteunen van beurzen en evenementen opgepakt.
Onze aanpak
Als start hebben we kwalitatieve content gemaakt en de social mediakanalen opgezet. Deze kanalen hebben we gevuld en uitgebouwd met bijvoorbeeld winacties. De website en de webshop zijn aangepast naar de nieuwe huisstijl van Neolac. Hierbij zijn de call to actions op de website versterkt. Daarnaast zijn online en offline marketingactiviteiten rondom de Negenmaandenbeurs in de RAI op elkaar afgestemd. Ook zijn er structurele linkbuilding activiteiten opgestart om de vindbaarheid van de website verder te versterken door de juiste content te plaatsen bij derden. Als laatste hebben we marketing automation ingezet om geïnteresseerden op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
Fueld heeft echt waargemaakt om als één aanspreekpunt voor al onze digitale marketingactiviteiten te fungeren. Van blogs en social berichten tot meedenken op strategisch niveau.
– Kim van Meel, General Manager Northern Europe
Het resultaat
We voeren de online marketingactiviteiten uit, zodat de beschikbare interne capaciteit uitgebreid is met online kennis en kunde. De inzet van de online kanalen heeft ervoor gezorgd dat de online zichtbaarheid, en daarmee het bereik van Neolac, sterk is verbeterd. Daarnaast wordt een bestand opgebouwd met geïnteresseerden die aanbiedingen en nieuwsberichten ontvangen. Wij bewaken het samenspel tussen online en offline marketingactiviteiten en zorgen ervoor dat de online marketingactiviteiten kwalitatief en foutloos plaatsvinden.