Kelio B.V.

(Voorheen Bodet Nederland B.V.)
Specialist in tijdregistratiesoftware en systemen
Over Kelio
Kelio ontwerpt en maakt al meer dan 30 jaar oplossingen op het gebied van tijdregistratie. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling en verkoop van software en apparatuur voor planning, tijdregistratie en toegangscontrole. Kelio B.V. is onderdeel van de internationale Bodet-groep, welke Europees marktleider binnen hun gebied is. De systemen worden al meer dan 30 jaar in duizenden organisaties gebruikt, ongeacht de grootte van bedrijven of de sector waarin zij zich bevinden.
Bedrijfsgrootte
280 werknemers
Doorlooptijd
2020 - heden
Kelio-thumbnail

De uitdaging

Kelio schakelde onze ICT-kennis in om een succesvol online marketing- en salesproces in te richten. De aanleiding hiervoor was onze ruime kennis binnen de softwareontwikkeling en de combinatie van het Marketing as a Solution (MaaS) concept en HubSpot CMS. Het bedrijf was op zoek naar een gedegen online strategie om meer kwalitatieve leads te genereren via de website, advertising en socials.

Onze aanpak

Om de meest succesvolle marketing- en salesstrategie voor Kelio te realiseren, hebben we het volledige MaaS pakket ingezet. HubSpot is hier het ‘controlecentrum’ in. Het traject begon bij het vergroten van de online zichtbaarheid. We hebben in de basis gekozen om te adverteren via Google en LinkedIn, en meer attractie te genereren op social media. Aan de hand van IP-tracking kan Kelio het groeiende aantal websitebezoekers herkennen, remarketen en opvolgen. Alle data wordt verzameld in handige dashboard binnen HubSpot. In principe kan de klant vanuit dit CMS alles inzien op gebied van marketing, sales én service! Daarnaast hebben we website-optimalisatie en Linkbuilding toegepast om meerdere webpagina’s hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen.

mockup case bodet

Het verkeer wat op de website komt vindt relevante content zoals whitepapers en converteert ook via een van de formulieren op de website. Wordt er geen formulier ingevuld, dan wordt een deel van het zakelijke bezoek herkend met de inzet van IP-tracking. 

Vanuit HubSpot zetten we marketing automation in om klanten en leads te voorzien van relevante informatie op het juiste moment. We monitoren en optimaliseren dit vanuit HubSpot, wat een duidelijk overzicht biedt over het totale marketing- en salesproces.  

Fueld heeft ons geholpen om onze online zichtbaarheid te vergroten, om meer websitebezoekers aan te trekken en om onze conversie te verhogen.”
– Maarten de Lange, Managing Director Kelio B.V.
Portret-Bodet-Maarten1

Kelio is erg tevreden met de samenwerking met Fueld. We functioneren echt als en extern marketingteam dat hen adviseert en ondersteunt. Zo is een volledige, goed werkende en succesvolle marketing- en salesstrategie ontstaan.  

De implementatie van zowel MaaS als HubSpot laat goed de toegevoegde waarde van Fueld zien: door deze combinatie is er een optimaal marketing- en salesproces ontstaan. Door de keuze voor één centraal platform (HubSpot), waarbinnen alle noodzakelijke ondersteunende marketingkanalen zijn ondergebracht kunnen medewerkers van Kelio snel inzicht krijgen in onze activiteiten. Leads maken zich kenbaar en worden door een kwalificatieproces opgevolgd met een salesactie. Daarnaast wordt contact met (potentiële) klanten onderhouden aan de hand van marketing automation 

Fueld heeft wekelijks en maandelijks een overlegmoment met Kelio, om ervoor te zorgen dat we direct actie kunnen ondernemen wanneer nodig. Zo houden we onze klanten betrokken en op de hoogte van alle activiteiten.

Meer websitebezoekers
per maand
Van het websiteverkeer
wordt herkend als lead
Van herkende bedrijven
zijn kwalitatieve leads