Brisk ICT
Alles werkt samen
Over Brisk ICT
Bedrijfsgrootte
Doorlooptijd
Marketing automation: 8 jaar
IP-tracking: 4 jaar
Social media: 8 jaar
Social media: 8 jaar
Brisk ICT verzorgt alles rondom ICT-faciliteiten bij vele bedrijven en organisaties in Noord-Nederland. Daarnaast is Brisk ICT Microsoft partner en Apple authorized reseller. Hierdoor zijn ze in staat om elke organisatie te bedienen met elk platform en deze door jarenlange ervaring ook nog naadloos te combineren.
De vraag van Brisk ICT aan Fueld was om alle marketing uit handen te nemen om het huidige klantenbestand te bedienen en nieuwe klanten in Noord-Nederland te werven. Op deze manier kon Brisk ICT zich volledig focussen op de service aan hun klanten.
Brisk ICT is al dienstverlener zowel Microsft partner als Apple authorized reseller en biedt zowel software als hardware aan. Dit maakte het voor Fueld een uitdaging om de marketingactiveiten rondom deze verschillende producten aan de juiste doelgroepen te communiceren. Door het brede aanbod van Brisk ICT was het noodzakelijk dat Fueld een uitgebreid doelgroeponderzoek uitvoerde om de marketingstrategie op te baseren. Door dit onderzoek was precies duidelijk waar de doelgroep voor welk product en welke service zich bevond.
Doordat Brisk ICT dus zowel hardware als software in het assortiment had, werd er gekozen om naast een nieuwe website ook een nieuwe webshop op te zetten. Door de beide websites los te koppelen kon er een goede aparte online marketingstrategie opgezet worden voor beide websites.
De website van Brisk ICT had als doel om websitebezoekers te informeren over het aanbod van Brisk, de implementatie hiervan en gaf de mogelijkheid om contact op te nemen. Alle websitedata werd gemeten en gebruikt voor het optimalisatieproces. Het doel van de webshop was om zakelijk verkeer aan te trekken dat op zoek was naar hardware op het gebied van Windows, Apple of beide platformen.
Alle klantdata die werden verzameld door beide websites werden veilig opgeslagen en door middel van marketing automation opgevolgd. De geautomatiseerde workflow die hiervoor was gebouwd, werd door middel van data analyse telkens geoptimaliseerd. Dit maakte het mogelijk om basis van waardevolle gegevens de klantrelatie te onderhouden en te verbeteren.
Websitebezoekers die niet converteerden werden door middel van IP-tracking gekwalificeerd en indien nodig opgevolgd. Dit unieke proces zorgde ervoor dat niet alleen leads of conversies waardevol waren, maar in principe elke websitebezoeker kon leiden tot een potentiele klant.
Fueld verzorgde ten slotte ook de social media voor Brisk ICT om de branding te optimaliseren en nieuwe marktkansen te benutten. Op social media werd niet alleen de hardware en software gepresenteerd, maar ook recent intern of ICT-nieuws. Zo werden klanten ook op deze kanalen op de hoogte gehouden over veranderingen die hun organisatie kon verwachten op ICT-gebied.
Het outsourcen van de marketingactiviteiten is een goede zet geweest en heeft onze positie in Noord-Nederland enorm versterkt en onze groei geborgd. Fueld is echt onderdeel van ons team!
– Harry Bos, Verkoopmanager
Het project dat Fueld voor Brisk ICT heeft uitgevoerd was marketingtechnisch interessant door het brede aanbod dat het bedrijf in huis had. Door dit aanbod te structureren en aan de juiste doelgroepen aan te bieden, heeft Fueld kunnen bijdragen aan de snelle groei die Brisk ICT in Noord-Nederland doormaakt. Daar zijn we best een beetje trots op!
Brisk ICT in het kort:
- Supersnelle website
- Converterende webshop met Windows en Apple-producten
- Opvolging leads en conversies door IP-tracking en marketing automation
- Social media met hardware, software en ICT-nieuws
- De ICT-aanbieder van Noord-Nederland!