Software op maat
Over Beeproger
Bedrijfsgrootte
Doorlooptijd
De uitdaging
Beeproger vroeg ons om hen te ondersteunen op het gebied van online marketing, met de op contentcreatie. Zo vroeg Beeproger ons of wij hen wilden helpen met het schrijven van relevante content, die de doelgroep aanspreekt en aansluit op de verschillende fasen van de customer journey. Ook vroegen zij ons om hen te adviseren over het inzetten van deze content.
Onze aanpak
Allereerst hebben we in een sessie met Beeproger de doelgroep gedefinieerd en vastgesteld welke fasen de doelgroep doorloopt en welke issues er spelen in de betreffende fases. Vervolgens hebben we, met onder andere de input van de sessie, een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Op basis van dit onderzoek en de sessie hebben we vastgesteld welke onderwerpen relevant zijn voor de doelgroep van Beeproger. Aansluitend op de blogs hebben we een whitepaper geschreven.
Verder hebben we Beeproger geholpen met het maken van een contentkalender, om ervoor te zorgen dat Beeproger regelmatig relevante content plaatst, die aansluiten bij de fasen van de customer journey. Tot slot hebben wij Beeproger ondersteund bij het optimaliseren van hun website met de inzet van de gerealiseerde content. Al deze stappen hebben we in goede samenwerking met Beeproger doorlopen, veelal aan de hand van gezamenlijke brainstormsessies.
“Dankzij de hulp van Fueld beschikken we nu over nog gerichtere en sterkere content én een optimaal werkende website. Zo weten we nog meer bezoekers te genereren, te bedienen en aan ons te binden.”
– Jan de Vries, directeur
Het resultaat
Beeproger is ontzettend tevreden met onze aanpak en het resultaat die dit heeft opgeleverd. Onze aanpak resulteerde in een sterke online marketingstrategie. Ten eerste hebben we gerichte en sterke content en een heldere contentkalender gemaakt, afgestemd op de verschillende fasen van de customer journey en de behoeften en interesses van de doelgroep. Daarnaast hebben we hen geholpen met het realiseren van een optimaal werkende website. Zo hebben we een heldere indeling aangebracht en sterke interne links toegevoegd. Door content te creëren voor de gerichte doelgroep hebben wij ervoor kunnen zorgen dat Beeproger meer relevante websitebezoekers aantrekt. Hier heeft Beeproger vervolgens hun salesstrategie op kunnen aanpassen.