Online marketing uitbesteden aan een marketingbureau

Je wilt als bedrijf groeien en bent opzoek naar meer winst, omzet en nieuwe klanten. Daarbij wil je meer rendement halen uit jouw marketinginzet. Weet je niet waar te beginnen? Heb je niet de juiste mensen of wil je alle tijd besteden aan jouw dagelijkse bedrijfsactiviteiten? Laat dan jouw marketing aan een gespecialiseerd team uitbesteden!

Waarom online marketing uitbesteden: de meerwaarde 

De meerwaarde en voordelen die het uitbesteden van online marketing biedt is uitgebreid. De belangrijkste factoren zijn:  

  • Marketingbureaus beschikken over specifieke marketingtools 
  • Een gespecialiseerd team werkt kostenefficiënt op meerdere disciplines 
  • In de marketing automation tool van jouw organisatie zijn de resultaten altijd meetbaar 
  • Focus en continuïteit onderhouden een succesvolle marketing strategie 
  • Jouw medewerkers kunnen zich richten op de kerntaken

social media marketing uitbesteden

Een online marketingbureau als verlengstuk van jouw organisatie

Je kunt een online marketingbureau zien als een verlengstuk van je organisatie. In plaats van het in dienst nemen van marketingprofessionals, zet je een bureau in om de online marketing voor jouw organisatie op te pakken. Marketingbureaus hebben de juiste expertise in huis om de online marketing strategie uit te voeren. Wij zetten alle mogelijkheden in om jouw bedrijf goed op de kaart te zetten. Aan de hand van jouw doelstellingen bepalen we welke tools we inzetten en op welke wijze deze tools bijdragen aan de marketing strategie.

Test jouw website binnen één minuut

Benieuwd op welke gebieden jouw website verbetering kan gebruiken? Doe deze test en krijg direct antwoord!

 

Online marketing facetten om uit te besteden

Er is geen standaard manier om succes te behalen. Daarom kijken we altijd naar de wensen van jouw bedrijf. Fueld is gespecialiseerd in alle onderdelen van online marketing. Wij hebben de kennis en de vaardigheden, zodat jouw medewerkers zich bezig blijven houden met het eigen specialisme.   

Wij hanteren een mix van zes pijlers waar wij samen met jou aan werken, afhankelijk van de strategie die past bij jouw doelgroep. Dit nieuwe marketingconcept heet Marketing as a Solution: een sterke combinatie van zes marketingdiensten die ervoor zorgen dat de doelgroep van een organisatie uitermate specifiek getarget wordt. Met Marketing as a Solution besteed je de volledige marketing van je organisatie op een innovatieve manier uit.  

 De belangrijke online marketingonderdelen waar wij jouw organisatie mee ondersteunen zijn:  

Website optimalisatie icon marketing uitbesteden

Website optimalisatie

Een goed te navigeren, geoptimaliseerde website is aantrekkelijk voor SEO en bezoekers.

Contentcreatie icon marketing uitbesteden

Contentcreatie en SEO

Een goed te navigeren, geoptimaliseerde website is aantrekkelijk voor SEO en bezoekers.

marketing uitbesteden social media

Social media marketing

Met relevante content op de juiste online kanalen bereik je meer zichtbaarheid en bereik binnen de juiste doelgroep.

Online advertising uitbesteden

Advertising

Met digitale advertenties krijgt jouw ICT-organisatie meer bekendheid bij jouw doelgroep. Hiermee verhoog je conversie naar gekwalificeerde leads.  

IP-tracking

IP-tracking

Door bezoekers en organisaties op de website te traceren, krijg je inzichten in gedrag. Met deze informatie kun je relevante content creëren en betere leadkwalificaties duiden.  

automation

Marketing automation

Door marketingstrategieën te automatiseren, wordt jouw doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap bereikt. 

Werkwijze in 3 eenvoudige stappen 

Wanneer je de online marketing uitbesteed aan een specialist, wil je natuurlijk niet de volledige controle verliezen. Daarom hanteren wij in samenwerking met jou de volgende aanpak: 

Stap 1: We analyseren de prestaties van jouw bedrijf. Het geheim achter het succes van online marketing is namelijk data. Aan de hand van deze data kunnen we marketing campagne vragen en doelstellingen opstellen. Na een eerste strategiesessie weten we dus welke doelstellingen jouw bedrijf nastreeft en welke doelgroep jouw bedrijf aan moet gaan spreken.  

Stap 2: Vervolgens doen we een uitgebreide websitescan om verbeterpunten te analyseren, kijken we naar het gedrag van websitebezoekers aan de hand van IP-tracking en stellen  vervolgacties op in die jouw bedrijf uitvoert. Samen  onderzoeken we waar jouw doelgroep zicht online bevindt. Om overzichtelijk te werk te gaan, maken we een duidelijke taakverdeling.  

Op basis van de strategie en gestelde doelen stemmen we een contentplan af, inclusief contentkalander. Daarbij bepalen we het type content (zoals blogs, social posts, advertising, workflows, landingspagina’s en call to actions). Na akkoord realiseert ons team de content en de gekozen kanalen, waarbij je zelf de reviews en de controle krijgt. Desgewenst nemen we het beheer van de social media kanalen voor jou uit handen: van posten tot reageren tot monitoren. Hierbij staan structuur, toegevoegde waarde en conversie voorop. 

Stap 3: Om de campagne te monitoren maken we de benodigde dashboards aan. Zo hebben we zinvolle stuurinformatie beschikbaar. Deze resultaten bespreken we periodiek en scherpen de campagnes aan waar nodig. Alle marketingactiviteiten worden met elkaar afgestemd, zodat ze elkaar versterken. Om optimaal te profiteren koppelen we de campagneresultaten aan een CRM-systeem of marketing automation tool, bijvoorbeeld HubSpot, voor het totale klantbeeld. Wij hebben de kennis om het meeste te halen uit elk CRM-systeem en Fueld is gecertificeerd HubSpot Gold partner. Uiteraard zorgen we ervoor dat de privacyregels zijn gewaarborgd.

Marketing uitbesteden kosten

Voor één vaste maandelijkse prijs heeft u het MaaS-concept van Fueld, waarbij wij al uw marketingactiviteiten uitvoeren. Wil je marketing uitbesteden bij ons? De kosten bij het uitbesteden van marketing hangen af van de diensten die worden ingezet en hoeveel uren daaraan besteed worden. Het advertentiebudget is bijvoorbeeld zelf te bepalen.

We komen eerst bij elkaar om jouw wensen en behoeftes te bespreken en bekijken welke kanalen daarvoor ingezet kunnen worden. Elk marketingtraject is namelijk uniek. Daarna maken we een voorstel met daarbij de uren die we verwachten te gaan besteden en de kosten voor de uit te besteden marketingactiviteiten. 

Benieuwd naar de kosten wanneer het Fueld team voor jou aan de slag gaat? Neem contact met ons op!

Of download één van onze marketing whitepapers:

→ Whitepaper: In 6 stappen een succesvolle LinkedIn advertentie opzetten

→ Whitepaper: 10 tips om zelf met SEO aan de slag te gaan

→ Of neem een kijkje in onze online marketing kennisbank!