Instagram product tagging: wij geven je 5 tips
Op Instagram heb je de mogelijkheid om jouw producten te taggen in een bericht. Hierdoor kan de gebruiker gemakkelijk naar jouw productpagina gaan. Weet je nog niet helemaal hoe deze functie werkt? In onze voorgaande blog over product tagging is het te lezen!
Product tagging op Instagram kan je inzetten om de verkoop van jouw producten te stimuleren. Daarnaast kan het ervoor zorgen dat je meer leads genereert en een hogere conversie krijgt. Om de functie optimaal in te kunnen zetten op jouw Instagram-account zijn hieronder een paar tips beschreven die je kunnen helpen.
1. Koppel je account
Om meer uit Instagram product tagging te halen is het van belang dat je in bezit bent van een bedrijfsaccount. Wanneer je dat hebt, zorg er dan voor dat je jouw Instagram-account met andere kanalen koppelt. Dat kan bijvoorbeeld met je Facebook-account. Als je geen bedrijfsaccount hebt, kun je op Instagram geen gebruik maken van product tagging.
2. Hogere conversie
Als je eenmaal gebruik maakt van product tagging op Instagram, zorg er dan voor dat je altijd je producten tagt. Op deze manier hoeft de gebruiker niet apart naar je website, maar kan degene gemakkelijk op jouw tag klikken. Dit kan ervoor zorgen dat je een hogere conversie krijgt en daarnaast versnelt dit het aankoopgedrag van de consument.
3. Wees creatief
Op Instagram is beeld veel belangrijker dan tekst. Zorg er dus voor dat je een aantrekkelijke afbeeldingen plaatst op je Instagram-feed. Bij je Instagram-post kun je een bijschrift plaatsen. Daarbij moet je wel kijken dat je geen lap tekst schrijft bij je bijschrift, want de gebruiker leest minder snel lange teksten dan korte teksten.
4. Swipe up
Je kunt ook je producten taggen in de Instagram Stories. Deze functie heet de swipe up functie. Je voegt dan een URL toe in je Instagram Stories. De gebruikers kunnen deze link gemakkelijk omhoog swipen. Wanneer de gebruiker omhoog swipet, krijgt hij/zij de link tevoorschijn die jij hebt ingevuld. Let op! Alleen bedrijven die gebruik maken van een zakelijke account met ten minste 10.000 volgers kunnen gebruik maken van deze functie.
5. Winkelsticker
Naast het feit dat je een URL kan toevoegen in de Instagram Stories, kun je er ook voor kiezen om een winkelsticker toe te voegen. Hierin wordt er een product getagd door middel van een winkelsticker. Je kunt hierdoor meer leads genereren en je aantal websitebezoekers verhogen.
Wil je graag product tagging inzetten, maar kom je er niet uit? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij helpen je!