De HubSpot Service Hub
De HubSpot Service Hub kan je zien als ondersteuning voor de klantenservice van je organisatie. In dit blog leggen we je uitgebreid uit hoe dat werkt.
De HubSpot software
HubSpot is een platform dat software biedt voor een allround marketingbeheer. Die software is gericht op de marketing, verkoop en klantenservice van organisaties. In de software draait het allemaal om het centraal stellen van de klant. De klant maakt een bepaalde reis op zoek naar een product of dienst, als oplossing voor een probleem. Door in te spelen op die klantreis kan je als organisatie waarde toevoegen op het moment dat de klant iets nodig heeft. Dat resulteert in meer websitebezoekers en uiteindelijk meer en tevreden klanten. De software werkt daarbij ondersteunend. In andere blogs over HubSpot gaan we daar uitgebreider op in.
De verschillende hubs
Aan de basis van de software staat de gratis HubSpot CRM-software, waarin de relatie met klanten beheerd kan worden. Daarnaast zijn er drie stukken software, ook wel ‘hubs’ genoemd: software voor marketing, sales en service. Samen maken de hubs het makkelijker om gericht websitebezoekers en (potentiële) klanten te benaderen met gerichte content en de juiste informatie op het juiste moment.
Wat is de HubSpot Service Hub?
Met de HubSpot Service Hub staat alle klantinformatie op één plek. Zo kunnen klanten sneller geholpen worden. Door middel van een uitgebreid ticketsysteem blijft er een duidelijk overzicht, is er snel te zien welke problemen er zijn en kunnen die gestructureerd worden opgelost. Ook maakt het systeem het makkelijk om informatie van klanten te beheren en contact met hen te leggen. Ten slotte zijn er genoeg tools om feedback of waarderingen aan klanten te vragen. Dat kan leiden tot waardevolle inzichten en het verder verbeteren van de service.
Hoe werkt de software?
De servicehub van HubSpot richt zich met de software op vier pijlers:
1. Een ticketsysteem voor de klantenservice
Bij het leveren van producten of diensten kan er altijd onverhoopt iets misgaan. Dat wil je snel en professioneel oplossen. De servicehub biedt een ticketsysteem, waarmee je voor elke klacht of probleem een ticket kan vastzetten. Dat ticket kan je ook koppelen aan de persoon of afdeling die het probleem het beste kan verhelpen. Die afdeling krijg dan een melding van het aangemaakte ticket. Zo zorg je ervoor dat de klant zo snel mogelijk kan worden geholpen door de juiste persoon. In de software is vervolgens ook een overzicht van al het klantcontact terug te vinden, zodat het duidelijk is wanneer en waarover er al contact is geweest.
2. Al je klantcontact op één plek
Klanten verwachten tegenwoordig dat ze je overal online kunnen bereiken. Niet alleen via je website, maar ook via social media. Met de service software wordt al deze communicatie naar een centrale plek gebracht. Ook berichten uit de mailbox kunnen daar binnenkomen. Vervolgens is er duidelijk te zien of er nog wel of geen reactie is gegeven, en of er nog een ticket moet worden aangemaakt, of dat de vraag meteen is afgehandeld. Dat biedt overzicht voor de klantenservice, en zorgt ervoor dat vragen sneller kunnen worden behandeld.
3. Workflow automation
Met de software is veel werk te automatiseren. Zo kunnen tickets automatisch worden gekoppeld aan de juiste persoon. Ook kunnen klanten automatisch op de hoogte worden gehouden van de ticketstatus, en kan er na 24 uur een notificatie naar de klantenservicemedewerker worden gestuurd als er nog niks met een ticket is gedaan. Zo blijven alle betrokkenen op de hoogte, en worden problemen zo snel mogelijk opgelost.
4. Meten van klanttevredenheid
Naast goed contact met klanten en het snel en professioneel afhandelen van vragen enproblemen, heb je ook behoefte aan de mening van klanten. Wat vinden ze eigenlijk van je klantenservice, website of producten? Waar zijn ze tevreden over en wat kan beter? Met de service software kan je makkelijk enquêtes opstellen om dit aan klanten te vragen.
De verschillende abonnementen
De gratis Service Hub
Service Hub Starter
Service Hub Professional
Service Hub Enterprise
Maak ook kennis met de andere hubs:
Voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies is het handig om op de website van HubSpot te kijken.
Aan de slag met de HubSpot Service Hub?
Starten met HubSpot kan overweldigend zijn door alle mogelijkheden en functies. Een HubSpot partner kan jou effectief helpen om te groeien in al deze digitale mogelijkheden. Fueld is gecertificeerd HubSpot Gold Partner. Wij zorgen ervoor dat de software zonder problemen in jouw organisatie geïmplementeerd kan worden en dat de kanalen op de juiste manier gekoppeld worden. Zo haal je het maximale uit jouw sales, zonder daar maanden werk aan te hebben.
Wil je HubSpot Sales implementeren? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.