De HubSpot Service Hub 

De HubSpot Service Hub kan je zien als ondersteuning voor de klantenservice van je organisatie. In dit blog leggen we je uitgebreid uit hoe dat werkt. 

 

De HubSpot software

HubSpot is een platform dat software biedt voor een allround marketingbeheer. Die software is gericht op de marketing, verkoop en klantenservice van organisaties. In de software draait het allemaal om het centraal stellen van de klant. De klant maakt een bepaalde reis op zoek naar een product of dienst, als oplossing voor een probleem. Door in te spelen op die klantreis kan je als organisatie waarde toevoegen op het moment dat de klant iets nodig heeft. Dat resulteert in meer websitebezoekers en uiteindelijk meer en tevreden klanten. De software werkt daarbij ondersteunend. In andere blogs over HubSpot gaan we daar uitgebreider op in.

De verschillende hubs 

Aan de basis van de software staat de gratis HubSpot CRM-software, waarin de relatie met klanten beheerd kan worden. Daarnaast zijn er drie stukken software, ook wel ‘hubs’ genoemd: software voor marketing, sales en service. Samen maken de hubs het makkelijker om gericht websitebezoekers en (potentiële) klanten te benaderen met gerichte content en de juiste informatie op het juiste moment. 

Wat is de HubSpot Service Hub?

Hubspot livechat voorbeeld

Met de HubSpot Service Hub staat alle klantinformatie op één plek. Zo kunnen klanten sneller geholpen worden. Door middel van een uitgebreid ticketsysteem blijft er een duidelijk overzicht, is er snel te zien welke problemen er zijn en kunnen die gestructureerd worden opgelost. Ook maakt het systeem het makkelijk om informatie van klanten te beheren en contact met hen te leggen. Ten slotte zijn er genoeg tools om feedback of waarderingen aan klanten te vragen. Dat kan leiden tot waardevolle inzichten en het verder verbeteren van de service.

Hoe werkt de software? 

De servicehub van HubSpot richt zich met de software op vier pijlers: 

 

1. Een ticketsysteem voor de klantenservice 

Bij het leveren van producten of diensten kan er altijd onverhoopt iets misgaan. Dat wil je snel en professioneel oplossen. De servicehub biedt een ticketsysteem, waarmee je voor elke klacht of probleem een ticket kan vastzetten. Dat ticket kan je ook koppelen aan de persoon of afdeling die het probleem het beste kan verhelpen. Die afdeling krijg dan een melding van het aangemaakte ticket. Zo zorg je ervoor dat de klant zo snel mogelijk kan worden geholpen door de juiste persoon. In de software is vervolgens ook een overzicht van al het klantcontact terug te vinden, zodat het duidelijk is wanneer en waarover er al contact is geweest.  

 

2. Al je klantcontact op één plek 

Klanten verwachten tegenwoordig dat ze je overal online kunnen bereiken. Niet alleen via je website, maar ook via social media. Met de service software wordt al deze communicatie naar een centrale plek gebracht. Ook berichten uit de mailbox kunnen daar binnenkomen. Vervolgens is er duidelijk te zien of er nog wel of geen reactie is gegeven, en of er nog een ticket moet worden aangemaakt, of dat de vraag meteen is afgehandeld. Dat biedt overzicht voor de klantenservice, en zorgt ervoor dat vragen sneller kunnen worden behandeld.  

 

3. Workflow automation 

Met de software is veel werk te automatiseren. Zo kunnen tickets automatisch worden gekoppeld aan de juiste persoon. Ook kunnen klanten automatisch op de hoogte worden gehouden van de ticketstatus, en kan er na 24 uur een notificatie naar de klantenservicemedewerker worden gestuurd als er nog niks met een ticket is gedaan. Zo blijven alle betrokkenen op de hoogte, en worden problemen zo snel mogelijk opgelost. 

 

4. Meten van klanttevredenheid 

Naast goed contact met klanten en het snel en professioneel afhandelen van vragen enproblemen, heb je ook behoefte aan de mening van klanten. Wat vinden ze eigenlijk van je klantenservice, website of producten? Waar zijn ze tevreden over en wat kan beter? Met de service software kan je makkelijk enquêtes opstellen om dit aan klanten te vragen.  

 

hubSpot mobile ticket service mockup

De verschillende abonnementen

De gratis Service Hub
Met de gratis versie krijg je een aantal basisfuncties. Zo kan je tickets aanmaken en toewijzen aan collega’s. Ook kunnen websitebezoekers gebruik maken van een live chat. Verder kan je onder andere e-mails inplannen, een gezamenlijke inbox creëren en maandelijks 15 minuten met iedere klant bellen. In veel gevallen is er HubSpot branding te zien.
Service Hub Starter
In de starterversie is geen HubSpot branding meer te vinden. Verder zijn veel opties van de gratis versie hier uitgebreid. Zo kan je bijvoorbeeld iedere gebruiker maandelijks tot 8 uur bellen. Daarnaast kan je chatgesprekken toewijzen aan de juiste persoon, en aan de slag met eenvoudige automatiseringen. De prijs begint bij 46 euro per maand voor twee gebruikers. Daar komt per extra gebruiker 23 euro bij.
Service Hub Professional
Dit is de meest gekozen versie. Hier worden functies nog verder uitgebreid, kan je automatisering verder ontdekken, enquêtes opstellen en aan de slag met video’s. De prijs voor deze versie van de software begint bij 368 euro per maand voor vijf gebruikers. Daar komt per extra gebruiker 74 euro bij.
Service Hub Enterprise
Als je alles uit de software wil halen, kan je kiezen voor deze versie. Hiermee kan je onder andere telefoongesprekken automatisch laten transcriberen en extra veilig inloggen. De prijs voor deze versie van de software begint bij 1104 euro per maand voor tien gebruikers. Daar komt per extra gebruiker 110 euro bij.

Maak ook kennis met de andere hubs:

Voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies is het handig om op de website van HubSpot te kijken.

 

Aan de slag met de HubSpot Service Hub?

Hubspot Gold Partner badge Groningen

Starten met HubSpot kan overweldigend zijn door alle mogelijkheden en functies. Een HubSpot partner kan jou effectief helpen om te groeien in al deze digitale mogelijkheden. Fueld is gecertificeerd HubSpot Gold Partner. Wij zorgen ervoor dat de software zonder problemen in jouw organisatie geïmplementeerd kan worden en dat de kanalen op de juiste manier gekoppeld worden. Zo haal je het maximale uit jouw sales, zonder daar maanden werk aan te hebben.  

 Wil je HubSpot Sales implementeren? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.

 

Plan hier een gratis demo in!