De HubSpot Sales Hub
HubSpot heeft verschillende hubs en tools waarmee je jouw klant centraal kan stellen, effectief kan werken en uiteindelijk meer leads kan genereren. In dit blog vertellen we je alles over de HubSpot Sales Hub, waarmee je met behulp van automatisering snel en effectief kan inspelen op kennis over (potentiële) klanten.
HubSpot en de verschillende hubs
Misschien heb er al het een en ander over gehoord: HubSpot, een systeem in de cloud, waarmee je organisatie kan groeien door de klant centraal te stellen. Kort gezegd is HubSpot een software-platform dat commerciële organisaties helpt om effectief te werken aan meer websitebezoekers, leads en ten slotte tevreden klanten.
In de software die HubSpot biedt, draait het allemaal om een allround marketingbeheer. Zo bieden ze drie ‘hubs’ aan, ofwel drie stukken software: software voor marketing, voor sales en voor service. Aan de basis daarvan staat de gratis HubSpot CRM-software. Daarin kan de relatie met klanten op een centrale plek beheerd worden.
De licenties voor de hubs zijn los aan te schaffen, maar de platforms zijn er wel op gebouwd om met elkaar geïntegreerd te worden. Daarmee bereik je een optimaal resultaat.
De inbound marketing methode
HubSpot werkt volgens het principe van inbound marketing. Dat houdt in dat de klant centraal staat. Het doel is dan ook het aantrekken van potentiële klanten, door hen te helpen in hun klantreis, waarin ze op zoek zijn naar het juist product voor een probleem. Kort gezegd moet een organisatie waarde toevoegen op het moment dat de informatiebehoefte van de doelgroep hoog is. De hubs moeten daarbij ondersteunend werken.
De HubSpot Sales Hub
Je doelgroep heeft tegenwoordig oneindig veel mogelijkheden om online kennis op te doen over de producten en diensten die ze misschien nodig hebben. Kennis over hóe klanten die informatie verzamelen en wanneer ze welke keuzes maken, is handig voor het sales team. De hub helpt met het vergaren van die kennis, en focust zich daarin op automatisering, waardoor alles nog een stukje makkelijker wordt. Met verschillende tools krijg je een beter inzicht in je klant. Je kan bijvoorbeeld zien in welk aankoop-stadium een klant is, of welke aanbiedingen goed werken op welk moment. Die kennis helpt je om beter op je klanten in te spelen en zo sneller deals te sluiten.
Wat kan je met de software van de sales hub?
De software van deze hub bestaat uit een set tools die jou informatie geven over wanneer en hoe je het beste in actie kan komen om een (potentiële) klant te bereiken of te stimuleren om tot een aankoop over te gaan. Die tools kan je los inzetten of combineren met andere software. Zo kan je bijvoorbeeld gesprekken met klanten opslaan, krijg je notificaties wanneer een klant of websitebezoeker actief is en kan je automatisch bepaalde (aanbieding)mailtjes laten versturen op een gekozen moment. Doordat je klanten beter kan inschatten, kan je persoonlijke content versturen. Koopt iemand vaak kantoorspullen? Dan kan je die klant bepaalde aanbiedingen sturen voor dingen waarin diegene misschien geïnteresseerd is. Je kan het voor klanten ook mogelijk maken om zelf afspraken in te plannen met iemand van je team.
Veel tools van de sales hub kunnen geautomatiseerd werken, zoals het sturen van mailtjes op een bepaald moment of als reactie op een bepaalde actie van de klant. Een bijkomend voordeel is dat alle verkoopactiviteiten op één plek worden geregeld, waardoor je een duidelijk overzicht hebt van de (potentiële) klanten. Met de sales hub worden sales uiteindelijk professioneler geregeld en hebben klanten een betere ervaring. Welke tools je allemaal kan gebruiken met de HubSpot Sales Hub verschilt per abonnement.
Populaire mogelijkheden
Afhankelijk van het pakket zijn er dus oneindig veel mogelijkheden met de sales hub. Een aantal daarvan zijn populair. Het opslaan van e-mailtemplates is bijvoorbeeld voor veel bedrijven handig. Daardoor hoef je de e-mails alleen nog maar te personaliseren met informatie uit het CRM-systeem. Dat scheelt veel tijd. Ook het tracken van e-mails is voor veel bedrijven een populaire tool. Daarmee kan je real-time zien welke (potentiële) klanten een e-mail hebben geopend, en of er op linkjes is geklikt. Dat geeft waardevolle inzichten over de interesses en behoeften van klanten, en geeft de mogelijkheid tot het snel inspelen op deze inzichten. Tot slot is het beheren en opslaan van documenten vaak handig. Het scheelt veel tijd als het hele team bij handige documenten kan, die altijd up-to-date zijn.
De verschillende abonnementen
De gratis Sales Hub
Sales Hub Starter
Sales Hub Professional
Sales Hub Enterprise
Maak ook kennis met de andere hubs:
Voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies is het handig om op de website van HubSpot te kijken.
Aan de slag met HubSpot?
Starten met HubSpot kan overweldigend zijn door alle mogelijkheden en functies. Een HubSpot partner kan jou effectief helpen om te groeien in al deze digitale mogelijkheden. Fueld is gecertificeerd HubSpot Gold Partner. Wij zorgen ervoor dat de software zonder problemen in jouw organisatie geïmplementeerd kan worden en dat de kanalen op de juiste manier gekoppeld worden. Zo haal je het maximale uit jouw sales, zonder daar maanden werk aan te hebben.
Wil je HubSpot Sales implementeren? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.