HubSpot
Hét all-in-one CRM systeem dat marketing, sales, service en processen samenbrengt.
HubSpot
HubSpot is hét platform dat online marketing en CRM combineert. Door jouw online marketing kanalen eenvoudig te integreren binnen één systeem creëer je binnen no-time enorme mogelijkheden! HubSpot is voor ieder bedrijf het kloppende hart voor het genereren van kwalitatieve leads en het leggen van contact op een bijdetijdse fijne manier. Door het koppelen van jouw website, sociale kanalen, advertising en het inzetten van geautomatiseerde marketingtools binnen deze CRM software werken de sales en marketing afdeling beter samen dan ooit tevoren! Niet alle functies nodig? De prijs wordt bepaald op basis van jouw behoefte.
Fueld is hét HubSpot Bureau
Ons marketing en CRM team heeft jaren ervaring binnen alle mogelijkheden die HubSpot biedt. Dat maakt ons dan ook ‘Gecertificeerd HubSpot Platinum Partner‘. Wij zorgen ervoor dat de software zonder problemen in jouw organisatie geïmplementeerd wordt en koppelen de kanalen op de juiste manier. Zo haal je het maximale uit jouw sales zonder er maanden werk van te hebben!
We laten je graag zien wat HubSpot voor jouw organisatie kan betekenen!
Waarom HubSpot?
HubSpot maakt een optimale samenwerking tussen marketing en sales mogelijk. Vanuit de klant gezien zijn dit ‘gewoon’ twee fases binnen hetzelfde koopproces. Met name hierdoor is er een grote behoefte om een platform te gebruiken waarin zowel het marketing als het salesproces geïntegreerd zijn en waarbij de customer journey zowel online als offline centraal staat.
HubSpot werkt volgens de inbound marketing methode. Omdat outbound leads 49% meer kosten dan inbound leads, zorgt de software voor grote voordelen als het gaat om leadgeneratie en cross selling. Alle contactmomenten in de customer journey kunnen worden gebruikt als aanleiding om op het juiste moment contact te zoeken en leads te laten doorgroeien naar tevreden klanten.
Door de vele mogelijkheden om stappen te automatiseren, wordt efficiënt en effectief werken een gewoonte.
HubSpot modules
Allereerst biedt HubSpot een gratis CRM tool. Hiermee kun je alle gegevens, contactmomenten en informatie van je klanten opslaan. Ook zijn taken en activiteiten makkelijk te bedienen. Afhankelijk van de processen die ondersteund moeten worden biedt HubSpot ook marketing, sales, service en CMS modules.
Vragen over HubSpot
HubSpot is een platform dat software biedt aan organisaties voor een allround inbound marketingbeheer. Het biedt software voor marketing, verkoop en klantenservice. De software is bedoeld om het voor organisaties makkelijker te maken om via de website relevante bezoekers aan te trekken met gerichte content. Aan de basis van de verschillende pakketten, ofwel hubs, staat de gratis CRM-software. Daarmee kan de relatie met klanten op een centrale plek beheerd worden.
HubSpot werkt volgens de inbound marketing methode. Dat is een marketingaanpak waarin in de klant centraal staat, en die er uiteindelijk voor zorgt dat zoveel mogelijk van jouw websitebezoekers ook daadwerkelijk klanten worden. Kort gezegd moet je als bedrijven zorgen dat je online gevonden wordt en dat je waarde toevoegt voor de potentiële klant op het moment dat diegene dat nodig heeft. Om te weten wat je kan betekenen voor een klant, moet je weten waar diegene behoefte aan heeft, ofwel in welke fase van het koopproces de klant zich bevindt. Daar bieden de verschillende hubs van HubSpot allerlei tools voor, die veelal ook te automatiseren zijn.
Het klinkt nu misschien simpel, maar in werkelijkheid heb je natuurlijk te maken met allerlei verschillende klanten met verschillende wensen en behoeften, die allemaal op hun eigen tempo en manier door het koopproces gaan. De verschillende hubs van HubSpot zorgen ervoor dat alles zo handig en overzichtelijk mogelijk blijft. We lichten verschillende onderdelen van de software hieronder uit:
Het grootste voordelen van het gebruik van de HubSpot-software is het efficiënte werken. Door automatisering op meerdere punten bespaar je veel tijd, en daardoor gaat het je waarschijnlijk ook geld schelen. Verder komen er meer mensen op je website, door een betere online vindbaarheid en slimme (content)marketing. Ten slotte hou je er hoogstwaarschijnlijk oprecht tevreden klanten aan over, omdat het in de software van HubSpot allemaal om de klant draait.
HubSpot biedt de mogelijkheid om te beginnen met een gratis versie. De gratis versie heeft onder andere de volgende handige functionaliteiten:
CRM Hub | Marketing Hub | Sales Hub | Service Hub | Operations Hub |
Contact management
Contact website activiteiten Deals Bedrijfsinzichten Organisaties Taken en activiteiten Gmail en Outlook integratie Ticketing Formulieren Rapportages en dashboard E-mail tracking E-mail templates Gedeelde inbox Snippets Documenten Uitbellen Afspraken planner Integratie met Messenger Custom velden Advertentiebeheer |
Formulieren
E-mail marketing, tracking en rapportages Landingspagina’s Advertentie management Segmentatie Conversaties in de inbox Team e-mail en gedeelde inbox Live chat Bots Optimalisatie voor mobile HubSpot app voor mobiel Rapportages en dashboard Integratie met Messenger Custom velden Formulier follow-up e-mails
|
Live chat
Bots Team e-mail en gedeelde inbox Quotes Conversaties in de inbox Uitbellen E-mail planning, templates en rapportages E-mail tracking & notificaties Snippets Documenten Afspraken planner Integratie met Messenger Rapportages en dashboard Custom velden Pipeline HubSpot mobiele app
|
Ticketing
Live chat Conversaties in de inbox Uitbellen Bots Team e-mail & gedeelde inbox Snippets E-mail planning, templates en rapportages E-mail tracking & notificaties Afspraken planner Documenten Integratie met Messenger Custom velden Gesloten tickets rapportage Productiviteitsrapportage Rapportage doorlooptijd Rapportages en dashboard HubSpot mobiele app
|
Data synchronisatie
Geschiedenis synchronisatie Standaard toewijzing Integraties Contact management Bedrijven Taken & activiteiten Bedrijfsinzichten Custom velden E-mail tracking & rapportages |
De gratis tools van HubSpot zijn 100% gratis en erg eenvoudig in gebruik. Je kunt 1.000.000 contactpersonen en een onbeperkt aantal gebruikers toevoegen en je gratis toegang loopt nooit af.
Houd er wel rekening mee dat als je de gratis CRM-tools van HubSpot gebruikt in combinatie met Marketing Hub, de contactpersonen die je toevoegt aan je gratis CRM-tools op beide locaties terechtkomen, wat gevolgen kan hebben voor het tarief qua contactniveau van je Marketing Hub-abonnement.
De gratis versie gaat gepaard met de HubSpot branding die in al je communicaties met de contactpersonen naar voren zal komen.
De kosten van HubSpot gaat over meerdere assen:
- Het aantal modules (de hubs, zoals HubSpot ze noemt).
- De beschikbaar gestelde functionaliteit binnen een hub.
- Het aantal gebruikers.
- Het aantal contactpersonen in de database.
HubSpot biedt verschillende pakketten aan waarin rekening gehouden wordt met bovenstaande onderdelen en enige beperking in de geboden functionaliteit die de prijs van HubSpot beïnvloeden. Er zijn drie modules, elk onderverdeeld in mogelijke pakketten: De gratis versie, de Starter versie, de Professional versie en de Enterprise versie.
De hubs die HubSpot biedt binnen deze versies zijn:
Hub | Gratis | Starter | Professional | Enterprise |
CRM | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Marketing | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Sales | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Service | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
CMS | ❌ | ✅ | ✅ | ✅ |
Operations | ✅ | ✅ | ✅ | ❌ |
Daarnaast zijn er bundels beschikbaar voor de gratis tools met marketing, sales en services hub. En het is ook mogelijk om zelf je eigen bundel samen te stellen.
Als je wil beginnen met HubSpot is het inschakelen van een HubSpot partner de eerste stap die je neemt. Het partnernetwerk van HubSpot bestaat voornamelijk uit gecertificeerde HubSpot Partners die door HubSpot worden ondersteund. Fueld is zo’n partner. We zijn gespecialiseerd in kennisintensieve organisaties zoals consultancy en ICT. We kunnen bedrijven bijvoorbeeld helpen om HubSpot hun leadgeneratie en cross-sell processen te laten ondersteunen.
Het is verstandig om een HubSpot partner zoals Fueld in te schakelen om de juiste inrichting van de HubSpot software te realiseren en jouw organisatie te helpen met de adoptie van de onderliggende werkwijze.