Speel in op de contentbehoefte van je doelgroep
Een goede aanpak voor de online mogelijkheden is nodig, aangezien er tegenwoordig enorm veel bij zijn gekomen. Inzicht in de behoeftes van potentiële klanten is daarbij erg handig, hiermee kan namelijk de content aangepast worden op basis van de gegevens van websitebezoekers.
Dit kan verkregen worden door gebruik te maken van een zogenaamde IP tracking tool die inzicht geeft in je klantgedrag. Deze inzichten geven je een aantal voordelen.
Het voordeel van inspelen op de contentbehoefte
Wanneer bekend is waar de behoeftes van potentiële klanten liggen en welk pad zij door de website nemen, kan de content op de website hierop aangepast worden. Er is immers bekend wie de websitebezoeker is en waar zij binnen de website op klikken en navigeren, en dus wat hun contentbehoefte is.
Wanneer bekend is waar de behoeftes van potentiële klanten liggen en welk pad zij door de website nemen, kan de content op de website hierop aangepast worden.
Wanneer de content optimaal aansluit op de informatiebehoefte (contentbehoefte) van de websitebezoeker, zal deze jouw expertise op het vlak waar de vraag ligt, hoger inschatten en zal het vertrouwen in de organisatie toenemen. De klantervaring wordt verbetert en de relatie versterkt.
Het voordeel van inzicht in de doelgroep
Salesfeed biedt de mogelijkheid om websitebezoekers te identificeren. Met behulp van het IP-adres wordt herkend uit wat voor type organisatie je websitebezoek bestaat. Door deze identificatie (met behulp van de Kamer van Koophandel branchecodes) wordt het inzichtelijk of de websitebezoekers ook daadwerkelijk binnen de doelgroep vallen waar op gefocust wordt.
Salesfeed geeft deze inzichten weer in de vorm van een lijst met bedrijfsnamen. In deze lijst worden ook vermeld:
- Het aantal sessies,
- Het aantal bezochte pagina’s
- De tijdsduur van het bezoek
Daarnaast staat een datum en tijdsaanduiding van het eerste en laatste bezoek vermeld. Door deze uitgebreide informatie wordt er duidelijk in beeld gebracht uit welke segmenten je websitebezoek bestaat. Indien gewenst en nodig, kan de content hier ook weer op aangepast worden.
Lees ook:
→ 10x waardevolle inzichten uit Salesfeed
Wil je zeker weten hoe jouw in organisatie kan spelen op de contentbehoefte van je doelgroep? We gaan graag met je om de tafel om dit samen met je uit te zoeken.