Advocaten: meer rendement uit online activiteiten
Om nieuwe cliënten te werven, wordt er in de advocatuur veelal gebruik gemaakt van mond-tot-mond reclame, persoonlijke relaties en netwerken. Dit is dan ook een belangrijk onderdeel van het marketing proces. Eigenlijk net als vroeger. Maar de wereld is veranderd en ook online activiteiten zijn voor de advocatuur steeds belangrijker geworden. Een aantrekkelijke, moderne website en de aanwezigheid op social media zijn niet meer weg te denken bij een modern advocatenkantoor. Hoe haalt een advocatenkantoor meer rendement uit de online activiteiten?
Expertise
Er is een aanpak nodig die optimaal aansluit op het aankoopproces van uw cliënt. Een groot deel van dit aankoopproces gebeurt onbewust. En het gebeurt voordat u de kans krijgt om uzelf persoonlijk aan de ander te presenteren en uw expertise over te brengen. Dit begint bij de oriëntatie, de daadwerkelijke eerste ‘aankoop’ van uw diensten en het eindigt bij een loyale cliënt die steeds weer voor uw kantoor kiest. Om de keuze van de potentiële cliënt te kunnen beïnvloeden, is het belangrijk om een doordachte marketingstrategie op te zetten waarin diverse kanalen elkaar versterken. Dit is prettig voor u vanwege het resultaat van een gestage, groeiende stroom nieuwe cliënten waarmee u de pieken in de bezetting van de advocaten nivelleert, maar ook zeker voor uw cliënten: u herkent hun behoeften beter herkend waardoor u hier beter op in kunt spelen.
IP marketing tool
Het inzicht in de (online) behoeften van uw potentiële (en natuurlijk ook van uw bestaande) cliënten krijgt u door gebruik te maken van een zogenaamd IP marketing tool. Een goed voorbeeld hiervan is het product SalesFeed. SalesFeed is een online tool dat inzicht geeft in uw websitebezoekers (welke organisaties?) en hun gedrag op uw website (wat doen ze op uw site?).
Wilt u meer weten over het behalen en verhogen van rendement uit online activiteiten? Download dan ons whitepaper ‘Waarom u als advocaat wilt weten wie uw website bezoekt’ hieronder: