Adverteren op Twitter
Twitter wordt tegenwoordig voornamelijk zakelijk gebruikt. Ben jij actief in de B2B markt? Dan is Twitter een ideaal platform om op te adverteren als onderdeel van jouw online marketing strategie. In deze blog leer je hoe je het beste kunt adverteren op Twitter.
Soorten advertenties
Kies je voor adverteren op Twitter, dan heb je de mogelijkheid uit verschillende soorten advertenties. Er bestaan drie advertentievormen, die we hieronder nader toelichten.
- promoted tweets
- promoted accounts
- promoted trends
1. Promoted tweets
Bij Promoted tweets kies je ervoor om een bestaand Twitter-bericht te promoten. Met deze aanpak wordt het bericht door jouw gekozen doelgroep gezien. De kosten van het bericht worden berekend wanneer een gebruiker interactie heeft met jouw geadverteerde bericht. Bijvoorbeeld wanneer een Twittergebruiker jouw bericht retweet of erop replied.
2. Promoted Accounts
Wanneer je voor een Promoted Account kiest, is je doel om zo snel mogelijk meer followers te realiseren voor jouw Twitteraccount. Door middel van Promoted Account breid je jouw netwerk uit met de mensen die geïnteresseerd zijn in jouw onderneming. Je betaalt bij Promoted Account per nieuwe volger.
3. Promoted Trends
Door middel van Promoted Trends speel je in op de actuele gebeurtenissen. Wanneer er een trend plaats vindt, speel je daar met jouw tweets op in. Je brengt tijdens de gebeurtenissen jouw account onder de aandacht bij jouw gekozen doelgroep. De kosten hiervan worden hetzelfde berekend als bij Promoted Tweets.
Doelgroep targeten
Bij het adverteren op Twitter is het van belang dat jouw advertentie bij jouw doelgroep terecht komt. Speel daarom in op de content behoefte van jouw doelgroep. Je kunt daarvoor je doelgroep op Twitter op verschillende segmenten targeten. Hieronder zie je een paar voorbeelden waarop je jouw doelgroep kunt targeten:
- demografische gegevens, zoals geslacht en taal
- geografische gegevens, zoals regio of stad
- apparaten: via welk apparaat gebruiken ze Twitter
- zoekwoorden
- interesse
- gedrag
Twitter advertenties: de voordelen
Twitter heeft zijn voordelen wanneer je ervoor kiest om op dit platform te adverteren:
- je kunt zelf het budget voor je advertentie bepalen
- je kunt je doelgroep zo goed mogelijk targeten
- snel en groot mobiel bereik
Een tip om te zorgen dat jouw advertentie door jouw doelgroep wordt gelezen: maak gebruik van #hashtags!
Wil je meer weten over het adverteren op social media? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan: