Je bereik vergroten? Maak gebruik van video content!
Vaak wordt er gezegd dat beeld meer zegt dan 1.000 woorden. Daarom wordt er tegenwoordig veel gebruik gemaakt van video content. Door het gebruik kun je op een effectieve manier jouw bedrijf, personeel, merk of producten laten zien aan jouw doelgroep. In deze blog lees je welke voordelen video content voor jouw organisatie kan opleveren.
Wat is video content?
Bij video content wordt er op basis van verschillende bewegende beeldmaterialen een video gemaakt. Het kan soms makkelijker zijn om jouw boodschap in een video te laten zien aan jouw doelgroep, dan in een stuk tekst. Tekst is vaak minder aantrekkelijk om te lezen, het is veel makkelijker om een video te bekijken. De onderwerpen hiervan kunnen over van alles gaan. Het kan bijvoorbeeld gaan over hoe jouw organisatie te werk gaat of je kunt jouw product en/of merk presenteren.
Lees meer:
Content creëren: zo doe je dat!
Het doel van een video
Je kunt verschillende soorten video’s maken. Denk hierbij aan een introductievideo of bedankvideo. Voordat je aan de slag gaat met het creëren van video content is het belangrijk dat je het doel vaststelt. Met welk doel wil jij een video maken? Wil je meer naamsbekendheid? Of meer betrokkenheid creëren? Denk hier goed over na!
Wat zijn de voordelen?
Video content brengt verschillende voordelen met zich mee. Hieronder vertellen we je waarom het voor jouw organisatie van belang kan zijn:
- Groter bereik
Door het gebruik van deze manier van content verhoog je het bereik van jouw organisatie. Het is namelijk mogelijk om jouw video te delen via verschillende social mediakanalen. Doordat video’s sneller bekeken worden dan dat tekst gelezen wordt, is de kans groter dat jouw video wordt gedeeld.
- Emotie
Door visuele content trek je meer aandacht. Dat komt doordat bewegende beelden, in combinatie met geluid, emoties bij jouw doelgroep oproepen. Op deze manier raakt jouw doelgroep meer betrokken bij jouw organisatie.
- SEO
Video content zorgt ervoor dat je hoger in de zoekresultaten terecht komt. Vooral als je jouw video op YouTube plaatst. Veel organisaties vergeten dat YouTube een onderdeel van Google is, daarbij staat YouTube op de tweede plaats van de meest gebruikte zoekmachines.
Tip: Maak gebruik van zoekwoorden, dit ondersteunt de SEO! Bij het schrijven van een artikel zijn zoekwoorden erg belangrijk, maar dit geldt ook voor video content. Door het verwerken van de juiste keywords, bereik je meer mensen en daardoor kom je hoger in de zoekmachines. Hierbij is het van belang dat je onderzoekt op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt.
Door het verwerken van de juiste keywords, bereik je meer mensen en daardoor kom je hoger in de zoekmachines.
- Conversie verhogen
Door het inzetten van video content verhoog je de conversie van jouw organisatie. Voordat mensen tegenwoordig een aankoop doen, gaan ze vaak eerst online opzoek. Als jij op deze aankoopfase inspeelt met je video, raken mensen sneller getriggerd om de aankoop bij jou te doen.
Heb jij hulp nodig bij het creëren van video content? Neem dan contact met ons op en wij gaan je helpen!