Website optimaliseren? 5 tips die je kunnen helpen!
Een goede website is voor elke organisatie van belang. Daarbij is het belangrijk dat jouw website goed te vinden is in de zoekmachines. Op deze manier wordt jouw website beter gevonden door jouw doelgroep. In deze blog lees je 5 tips die je kunnen helpen bij het optimaliseren van je website.
1. Zoekwoordenonderzoek
Wanneer je gebruik maakt van de juiste zoekwoorden op jouw website, heb je de mogelijkheid om een hogere positie te krijgen in de resultaten van de zoekmachines. Hierbij is het van belang dat je van tevoren een zoekwoordenonderzoek doet. Onderzoek op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt op het internet. De zoekwoorden hoeven niet per se één woord te zijn, het kan ook een zin zijn. Om te achterhalen of een bepaald zoekwoord populair is kun je verschillende tools gebruiken. Denk er hierbij wel om dat het zoekwoord relevant is voor jouw website.
2. SEO
Bij het optimaliseren van jouw website speelt een goede SEO een grote rol. Wanneer je de SEO goed ingesteld hebt, zien de zoekmachines de relevantie van jouw website in. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een goede meta description, URL en titels en tussenkopjes van je tekst. Daarnaast kun je interne links in jouw content verwerken, dit zijn links die verwijzen naar andere pagina’s op je website. Zoekmachines zien dat de pagina’s elkaar ondersteunen en relevant zijn aan elkaar, wat betere resultaten oplevert.
Zoekmachines zien dat de pagina’s elkaar ondersteunen en relevant zijn aan elkaar, wat betere resultaten oplevert.
3. Goede landingspagina
Een goede landingspagina is erg belangrijk, het is namelijk de eerste pagina waarop websitebezoekers terecht komen na het uitzetten van hun zoekopdracht. Zorg er daarom voor dat de landingspagina’s van jouw website geoptimaliseerd zijn en zo goed mogelijk aansluiten op de zoekopdracht van de websitebezoeker. Daarnaast moet de laadsnelheid van jouw website niet te lang zijn, duurt het wel te lang dan raak je interessante websitebezoekers kwijt. Bij het maken van een goede landingspagina is het van belang dat je het bij één specifieke boodschap houdt. Hierdoor voorkom je dat jouw websitebezoekers in verwarring raken.
Lees ook:
→ 8 manieren om jouw webshop te optimaliseren
4. Delen op social media
Om meer verkeer naar jouw website te leiden, kun je jouw content delen op andere kanalen. Wanneer je bijvoorbeeld jouw blogs deelt op social media, worden lezers doorgestuurd naar jouw website. Daarnaast geeft social media jouw bezoekers de gelegenheid om te reageren op jouw social mediaberichten. Hierdoor kun je de interactie met jouw doelgroep vergroten.
5. Conversie verhogen
In Google Analystics kun je jouw website gaan analyseren. Wanneer je de resultaten van je website analyseert en daarop inspeelt kun je de conversie van jouw website verhogen. Google Analytics biedt namelijk interessante informatie. Je kan bijvoorbeeld inzien hoe het gedrag van jouw bezoekers op een bepaalde pagina is. Als je hier inzicht in hebt, kun je daar weer op inspelen.
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website? Neem dan contact met ons op en wij kunnen je hierbij helpen!