Omzet verhogen in B2B door het identificeren van websitebezoekers
Dit artikel is op 5-10-2017 geplaatst op Frankwatching.
Elke business to business organisatie analyseert het websitebezoek op hun eigen manier. Sommige organisaties analyseren dit bezoek in detail. Dit door gebruik te maken van de uitgebreide mogelijkheden van Google Analytics, of door een IP-marketingtool te gebruiken. Anderen meten weinig en besteden pas aandacht aan mogelijke leads op het moment dat deze een concrete offerte aanvraag doen.
Hier blijven echter veel kansen liggen. Door de websitebezoekers en hun gedrag uitgebreid in kaart te brengen, kan deze informatie benut worden om de ROI van de marketingactiviteiten te verhogen. In dit artikel gaan we nader in op een relatief nieuwe manier om een positief rendement te genereren met de informatie van het websitebezoek.
Lees ook:
→ Verhoog omzet door inzicht in websitebezoek: 7 tips
Wat komt in dit artikel aan bod?
- Website en Call to actions – hoe kan een bezoeker op de website uiteindelijk converteren tot een nieuwe opdracht
- Onderzoek naar conversie ratio’s – welke stappen zitten er in het koopproces van de klant
- IP marketing tool – wat is een IP marketing tool en hoe kan het uw bedrijf helpen om meer opdrachten te genereren
- Verschillende IP marketing tools – welke verschillende IP marketing tools zijn er op de markt en hoe maakt u daar een keuze in
- Wet gegevensbescherming en IP marketing – hoe zit het met de wet bescherming persoonsgegevens, kan dit of maakt dit toch inbreuk op de privacy