Wat kun je met LinkedIn? 3 veelgebruikte onderdelen
Wat kun je met LinkedIn? Dat is nogal wat. Na het toelichten van de nieuwe mogelijkheden, waaronder het specifiek targeten van LinkedIn Advertising leek het ons een goed moment om de belangrijkste specificaties van LinkedIn op een rij te zetten.
Denk hierbij aan de basis, zoals het juiste aantal karakters in een tekst. In de overzichtelijke infographic, die Frankwatching onlangs online heeft gezet, zijn er drie veelgebruikte onderdelen van LinkedIn onder de aandacht gebracht namelijk; het persoonlijke profiel, de blogfunctie en de bedrijfspagina. In dit blog leer je er alles over.
Het persoonlijk profiel
Wanneer jouw persoonlijke LinkedIn profiel er compleet uitziet, laat je een goede eerste indruk achter. Voorbereiden op een eerste sollicitatiegesprek begint bij het bestuderen van het jouw LinkedIn profiel door jouw interviewer. Vandaar dat het noodzaak is om jouw profiel zo compleet mogelijk te maken om zo een representatief beeld van jou als professional te geven. Werk je nu aan jouw LinkedIn profiel? Daan vraag jij je vast af:
- Hoe lang moet mijn kopregel zijn?
- Hoe lang mag mijn samenvatting zijn?
Daar geven wij jou antwoord op. De kopregel mag maximaal uit 120 tekens bestaan. De samenvatting daarentegen mag bestaan uit 2600 tekens, waarvan 230 tekens altijd zichtbaar zijn. Wil een bezoeker van jouw profiel meer lezen, dan zal deze op de knop ‘meer lezen’ moeten drukken. Maar let op; voor mobiele gebruikers zijn alleen de eerste 85 tekens zichtbaar!
De blogfunctie van LinkedIn
Op jouw persoonlijke pagina kunt je artikelen plaatsen die je gepubliceerd hebt. Deze staan ook bekend onder de term blogs. Onder het kopje ‘artikelen’ worden de previews getoond van jouw LinkedIn blogs met daarbij een link naar alle artikelen die je geschreven hebt. Je deelt artikelen om onder de aandacht te komen van publiek dat jou op andere kanalen niet volgt. Ook is het een ideale manier om kennis te delen met jouw doelgroep en andere geïnteresseerden.
Voor een blog gelden bepaalde specificaties, bijvoorbeeld dat de titel maximaal uit 150 tekens mag bestaan en, erg belangrijk, de hoofdtekst uit 40.000 tekens.
LinkedIn bedrijfspagina
Steeds meer bedrijven zetten een LinkedIn company page op. LinkedIn is namelijk de perfecte plaats om visie te tonen en ontwikkelingen uit de sector te delen. Daarnaast is het een effectief kanaal om vacatures te plaatsen en jouw bedrijf een ‘gezicht’ te geven. Er zijn genoeg bedrijven op LinkedIn die geen pagina hebben of wel hebben, maar niet gebruikmaken van alle mogelijkheden. Zo moet je er bijvoorbeeld rekening mee houden dat de ‘over ons’ tekst maximaal 1500 tekens mag bevatten, en dat de achtergrond afbeelding op ieder device goed getoond wordt.
Linked inzetten met ondersteuning van Fueld
Er zijn natuurlijk nog veel meer LinkedIn onderdelen. Bijvoorbeeld de Sales Navigator. Fueld ondersteunt jou in de mogelijkheden van LinkedIn, maar ook jouw gehele social media marketing of online marketingactiviteiten. Het team van professionals stemt op deze manier alle online campagnes zorgvuldig op elkaar af.
Wil je meer tips & tricks over het goed opzetten van een professioneel LinkedIn-profiel, zowel voor jouw eigen pagina als voor jouw bedrijfspagina? Of wil je meer weten over de nieuwste veranderingen van LinkedIn en hoe je een goede LinkedIn campagne kunt opzetten?
Download ons whitepaper “LinkedIn 2.0 inzetten in uw marketingcampagnes” dan hier.