LinkedIn campagne: leads genereren
In de vorige blog hebben we het gehad over verschillende vormen van targeting. Deze functies zijn een geschenk als je beseft dat het aantal LinkedIn gebruikers in 2017 op 467 miljoen gebruikers ligt, waarbij het aantal Nederlandse profielen inmiddels de 6 miljoen gepasseerd is. Vandaag gaan we dieper in op de nieuwe tool van LinkedIn, LinkedIn Website Demograpics.
Gerichte content door demografische inzichten
Doordat de Linkedin advertentie zo specifiek op een doelgroep gericht kan worden, kan de inhoud van de advertentie ook echt optimaal op de doelgroep afgestemd worden wat een hogere conversie in de hand werkt. Het vooraf goed in kaart brengen van de buyer persona’s is een belangrijke stap in het vaststellen van de doelgroep.
De nieuwe tool LinkedIn Website Demographics laat zien wat voor type bezoekers uw website heeft gehad, waardoor u uw marketing pijlen specifiek op deze bezoekers kunt richten en een betere targeting kunt creëren voor uw campagnes. De tool gebruikt de data van de miljoenen gebruikers om inzicht te krijgen in uw website bezoekers. Uiteraard met inachtneming van de privacy van de gebruikers. Naast de gebruikelijke segmentatie mogelijkheden kunt u ook op datum filteren, waardoor u conclusies kunt trekken omtrent de resultaten van uw campagne in de tijd en het verkeer van uw gesegmenteerde doelgroep naar uw website. En wat de kwaliteit van deze bezoekers was. Voldoen de bezoekers aan de door u aan serieuze prospects gestelde criteria?
Wanneer u bijvoorbeeld content plaatst voor de branche advocatuur en u ziet in uw Website Demographics tool dat een aanzienlijk deel van de bezoekers vanuit de IT-branche komt, kunt u uw content hierop aanpassen. En content die resoneert met de behoefte van de doelgroep, converteert beter. Met de Website Demographics tool bent u beter geïnformeerd en kunt u uw campagne verbeteren met inzichten die op de feiten zijn gebaseerd.
Wilt u meer weten over de nieuwe features van LinkedIn Advertising of over hoe u uw LinkedIn Advertising campagne het beste kun inzetten? Download dan ons whitepaper ‘LinkedIn 2.0 gebruiken in uw marketingproces’ hieronder.