5 tips voor een goede Instagram biografie
Wanneer jouw organisatie gebruik maakt van Instagram is een professionele Instagram biografie van belang. Jouw Instagram bezoekers zien, naast de titel van jouw bedrijfsaccount, je biografie als eerst. En vergeet niet, de eerste indruk is het belangrijkste! Deze blog geeft je 5 tips voor een goede biografie voor jouw Instagramprofiel.
1. Instagram zoekwoorden
Niet alleen in de content, maar ook in de Instagram biografie spelen zoekwoorden een grote rol. Instagram heeft namelijk ook een zoekfunctie waarin gezocht kan worden. Zorg er daarom voor dat je in je biografie de juiste zoekwoorden en termen gebruikt. Laat in één opslag zien wat jouw organisatie doet. Op deze manier weet de bezoeker snel op welke Instagramprofiel hij of zij zit.
2. Bulletpoints
Als je gebruik maakt van opsommingen en alles onder elkaar zet wordt jouw Instagram biografie overzichtelijker. Dit kun je doen door bulletpoints, maar ook door emoticons. Emoticons kunnen je tekst aanvullen. Zorg er hierbij wel voor dat je de emoticons gebruikt die aansluiten bij de tekst, zo wordt de tekst visueel ondersteunt.
3. Gebruik hashtags
Hashtags worden veel gebruikt als zoekwoorden. Maak om deze reden gebruik van hashtags in je biografie. Het is hierbij wel van belang dat je hashtags gebruikt die voor jouw organisatie, product of dienst van belang zijn. Gebruik hashtags waar jouw doelgroep op zoekt. Denk erom dat je niet te veel hashtags in je biografie gebruikt. Hou het op maximaal 2. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft.
4. Contactmoment toevoegen
Het is belangrijk dat volgers met jou in contact kunnen komen. Voeg daarom een contactmoment toe. Bij het instellen van jouw biografie kun je de informatie van jouw organisatie invullen. Je kunt een e-mailadres, telefoon en locatie opgeven. Instagram gebruikers kunnen zo makkelijker met jouw organisatie in contact komen. Heb je het telefoonnummer van jouw organisatie opgegeven? Dan kan er met één druk op de knop gebeld worden.
5. Bitly link aanpassen
Tot slot kun je de website van jouw organisatie in je biografie plaatsten. Dit zorgt ervoor dat Instagram gebruikers sneller naar jouw website gaan. De bezoeker hoeft hierdoor niet meer apart naar de webbrowser te gaan.
Als de URL van jouw website te lang is kun je een bitly link aanmaken. Een bitly link is een verkorte versie van je URL. Dit is erg handig, je mag in je biografie namelijk maar 150 karakters plaatsen. Wanneer je dit doet, vertel er dan met een call to action bij dat de link naar jouw website gaat. Op deze manier weten jouw bezoekers waar de link naar toe gaat en nodig je ze uit tot actie.
Heeft jouw organisatie hulp nodig met Instagram? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en gaan we samen kijken naar de mogelijkheden!