4 redenen waarom Marketing as a Solution uw marketing verbetert
Gezien de snel veranderende behoeften van de markt en de veranderende eisen van de klant, moeten marketingteams een flexibel model omarmen voor het uitvoeren van marketingactiviteiten. Is Marketing as a Solution het antwoord?
In een tijd waarin bedrijven hun activiteiten willen stroomlijnen en de vaste lasten willen verminderen, ervaart marketing een fundamentele verandering binnen een organisatie. Met de snel veranderende eisen van de klant, een toenemende afhankelijkheid van technologie en automatisering, heeft marketing tegenwoordig echt een multidisciplinaire functie. Met nieuwe technologieën die het marketinglandschap voortdurend veranderen, wordt het voor bedrijven moeilijk om alle marketingexpertise te verwerven die ze nodig hebben binnen hun organisatie. Meer nog, in het geval van MKB-bedrijven en startups, waarvoor een groot marketingteam een extreem dure investering zal zijn. Marketing as a Solution is zeker een game changer voor dergelijke organisaties. In deze blog vertellen we de 4 gebieden van jouw bedrijf die Marketing as a Solution verbetert:
1. Expertise:
Wanneer je gebruik maakt van Marketing as a Solution haal je hun expertise binnen die voor aanvulling van het huidige marketingteam zal fungeren. Door de ervaring in verschillende branches en op het gebied van verschillende technologische toepassingen haal je extra kennis in huis. Deze kennis valt toe te passen bij uw marketingactiviteiten. Vooral als je specifieke marketingdoelstelling hebt die alleen behaald kunnen worden met een bepaald specialisme binnen de marketing. In dit geval komt dus de expertise van een marketeer die onderdeel is van een Marketing as a Solution-dienstverlening goed van pas. Zo is bijvoorbeeld marketing automation een specialisme waarvan het niet altijd vanzelfsprekend is dat een bedrijf daar de kennis van in huis heeft. Met behulp van Marketing as a Solution kan er een gedegen start gemaakt worden met marketing automation, waarna het eigen marketingteam vervolgens verder kan gaan met het vervolg hiervan.
2. Perspectief
Interne marketingteams en het management zijn zo nauw betrokken bij meerdere campagnes dat het voor hen moeilijk is om alles wat er gaande is te meten en te analyseren. Meting en analyse zijn cruciaal voor marketingteams, en met een Marketing as a Solution-programma kun je gemakkelijk de beste werkwijzen voor efficiëntie en kostenbesparingen identificeren en versterken, om ROI te genereren uit marketingactiviteiten. Door een blik van buiten de organisatie te betrekken bij het analyseren van resultaten komt u tot nieuwe inzichten. Op basis van deze inzichten worden er nieuwe marketingactiviteiten opgesteld die voor groei moeten zorgen. Een frisse blik op de huidige situatie is waardevol voor zowel de marketingactiviteiten als het marketingteam. De marketingactiviteiten worden namelijk goed onder de loep genomen. Aan de hand hiervan kan het marketingteam bekijken of hun eerdere manier van analyses uitvoeren overeenkomt met die van de Marketing as a Solution-dienstverlening. Op deze manier kun je je eigen marketingteam verbeteren.
3. Flexibiliteit
We hebben het eerder gezien voor andere organisatorische functies: flexibiliteit overtreft de behoefte aan continuïteit. Beheerde cloudservices hebben de activiteiten voor IT, human resources en boekhouding gestroomlijnd. Nu is er ook de mogelijkheid voor marketing in de cloud. In de tijd waar marketingsucces afhankelijk is van real- time kansen, stelt Marketing as a Solution bedrijven in staat hiervan te profiteren. Hoe wendbaarder jouw marketing is, hoe groter de kans dat je je publiek betrekt bij de huidige, relevante berichten en hoe groter de kans dat je enige grip krijgt op die real-time prospect.
4. Productiviteit
Naast het verbeteren van de workflow, zijn er veel manieren waarop Marketing as a Solution helpt bij het creëren van efficiëntie binnen marketingafdelingen. Wanneer jouw team zich alleen op hun kernverantwoordelijkheden en strategische doelstellingen concentreert, leveren ze een hogere productiviteit met beter tijdbeheer. Het komt namelijk vaak voor bij (kleine) marketingteams dat het taken uitvoerd die niet de hoogste prioriteit hebben. Alleen deze taken hebben vaak niet de hoogste prioriteiten. Hoewel Marketing as a Solution helpt met de bovengenoemde pijnpunten, is het ook belangrijk om te onthouden dat het binnenhalen van te veel externe middelen ook tegen kan zijn intuïtief. Uw marketingteam moet nog steeds met elk contact met de Marketing as a Solution-servicedienst coördineren om marketingactiviteiten succesvol uit te voeren. Het is dus belangrijk om de communicatie goed op elkaar af te stemmen. Dit om zo weinig mogelijk tijd kwijt te zijn. Tijd die besteed kan worden aan het bedenken en uitvoeren van marketingactiviteiten.