De voordelen van het gebruik van Google Ads
Adverteren kan via verschillende kanalen, zo ook op Google met Google Ads! Met behulp van Google Ads bereik jij de doelgroep die écht relevant is voor jouw campagne. Het inzetten van Google Ads brengt verschillende voordelen met zich mee. Lees in deze blog wat de voordelen zijn.
Waarom Google Ads
Met de inzet van Google Ads wordt er geadverteerd in de zoekmachine zelf, maar jouw advertentie kan ook aangeboden worden op de partnerwebsites van Google. Wanneer jouw potentiële klant op zoek is naar een product of dienst, word jij hoger vertoond in de zoekresultaten dan een concurrent die Google Ads niet inzet om gevonden te worden in de zoekmachine. Door het gebruik van Google Ads heb je meer kans op succes bij jouw doelgroep. Je richt je bij Google Ads namelijk op zoekwoorden. Onderzoek voordat je begint welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Wanneer je dit geanalyseerd hebt, kun je daarop inspelen en weet je jouw doelgroep daadwerkelijk te bereiken.
Soorten advertenties
Bij het inzetten van Google Ads heb je de keuze uit verschillende soorten advertenties. De verschillende vormen zijn: display- en tekstadvertenties. Bij displayadvertenties is het product of dienst te zien aan de zijkant van het scherm. Door op deze manier te gaan adverteren kun je jouw merk visueel overbrengen bij jouw (potentiële) klanten. Displayadvertenties wordt vaak beter gezien dan tekstadvertenties. Bij tekstadvertenties bestaat jouw advertentie alleen uit tekst. Er is dan een kop, zichtbare URL en beschrijving te zien. Tekstadvertenties worden in Google aangegeven met de label ‘’adv’’ in de kleur groen.
Voordelen
Het adverteren op Google brengt verschillende voordelen met zich mee. Hieronder zijn er een aantal beschreven:
- betaald per klik
- de resultaten zijn makkelijk meetbaar
- targeten op locatie
- goed vindbaar op de door jou gekozen zoekwoorden
- mogelijkheid voor remarketing
Met remarketing wordt jouw advertentie getoond aan mensen die jouw website hebben bezocht. De kans dat iemand bijvoorbeeld een aankoop doet die hij of zij bij het voorgaande bezoek niet gedaan heeft, is groter als jouw advertentie nogmaals vertoond wordt.
Pay per click
Het grootste voordeel van Google Ads is dat je zelf kan bepalen hoeveel kosten je aan jouw advertentie wilt uitgeven. Je kan bijvoorbeeld al gaan adverteren vanaf €0,01 cent. Op Google Ads betaal je namelijk per klik, de kosten hiervan kunnen erg variëren. Heb je weinig kliks? Dan betaal je ook weinig. Je kunt zelf bepalen wanneer je de prijs omhoog of omlaag wil doen. Je betaalt dus nooit wat je niet wil uitgeven. De positie van jouw advertentie in Google is wel afhankelijk van jouw concurrent. Betaald jouw concurrent meer? Dan staat hun advertentie ook hoger.
Wil jij graag Google Ads inzetten, maar weet je niet hoe? Vraag dan bij ons een adviesgesprek aan en wij kunnen je daarbij helpen!