Trend 2018: Mobiel gebruik
In voorgaande blogs hebben we een al een aantal verwachte trends voor 2018 uitgelicht, voortkomend uit ons whitepaper ‘9 uitvoerbare trends 2018’. In deze blog gaan we in op de trend mobiel.
Het mobiel gebruik blijft groeien als het gaat om het gebruik binnen het marketingdomein. Het gebruik van mobiel als het gaat om zoekopdrachten via websites en het gebruik van social kanalen via de mobiele apps zal blijven stijgen in 2018. In 2017 heeft 76% van de smartphone gebruikers hun device gebruikt om een zoekopdracht op internet uit te voeren. (MarketingFacts).
Deze verwachting voor 2018 maakt het noodzakelijk dat uw website mobiel vriendelijk is, de vraag naar mobielvriendelijke websites stijgt immers. Tegenwoordig kijkt Google niet alleen meer naar de desktopversie van uw website, maar wordt de mobiele versie van uw website ook in acht genomen. Na de aankondiging van de Mobile-first index van Google, ligt de focus op de mobiele versie van uw website in plaats van op de desktopversie.
Lees ook:
→ Is uw website al mobielvriendelijk?
De kans om hoog in Google te eindigen is voor websites met een mobielvriendelijke websites hoger. Belangrijk punt waar op gelet moet worden is de responsiveness van de website, dat wil zeggen de mate waarin de website zich aanpast aan het formaat van uw scherm. Daarnaast moet er ook gedacht worden aan de laadsnelheid van de website, dit kan namelijk effect hebben op uw positie in Google.
De kans om hoog in Google te eindigen is voor websites met een mobielvriendelijke websites hoger.
De opkomst van het mobiel gebruik op het gebied van content marketing en het belang om hier op in te spelen hebben we in deze blog toegelicht. In ons whitepaper ‘9 toepasbare trends 2018’ staan nog 8 verwachte trends op het gebied van marketing voor het aankomende jaar beschreven. Benieuwd naar de overige trends voor 2018? Download dan ons whitepaper hieronder: